naglowek smaczny.pl przepisy kulinarne
Szukaj
Jak obniżyć poziom cukru?
Nieco podwyższony poziom cukru podczas badania nie świadczy o cukrzycy. Może dotyczyć osób zdrowych i być spowodowany na przykład stresem, przewlekłymi stanami zapalnymi lub stosowaniem niektórych leków. W takiej sytuacji na pewno warto powtórzyć badania, ale także przyjrzeć się dotychczasowym nawykom żywieniowym.
r e k l a m a

Warzywa w codziennej diecie

Warzywa są szczególnie ważnym elementem diety. Zaleca się, by codziennie spożywać je 4-5 razy dziennie, najlepiej surowe. Warzywa są bowiem bogatym źródłem witamin, składników mineralnych, ale także błonnika, który opóźnia wchłanianie cukru i obniża jego poziom we krwi. Dlatego do codziennej diety warto włączyć: pomidory, szparagi, cykorię, rzodkiewkę, ogórki (świeże i kiszone), sałatę, kalarepę, brokuły, seler naciowy itp. Można jeść je bez ograniczeń - jako dodatek do posiłków lub w formie przekąski między posiłkami. Należy pamiętać, że po obróbce termicznej zwiększa się ich indeks glikemiczny.

Jeśli chodzi o owoce, nie wszystkie są korzystne dla utrzymania stałego poziomu glukozy. Są one bowiem źródłem cukrów prostych, głównie fruktozy. Na szczególną uwagę zasługują jednak grejpfruty, ponieważ hamują wzrost poziomu glukozy i warunkują dłuższe jej utrzymanie we krwi. Ponadto obniżają poziom cukru w osoczu.

Oprócz grejpfrutów można sięgać także po owoce o niskim indeksie glikemicznym, czyli:

  • brzoskwinie;
  • czereśnie;
  • śliwki;
  • truskawki;
  • pomarańcze;
  • wiśnie.
  • Co w jadłospisie?

    Posiłki powinny dostarczać organizmowi właściwej ilości energii i składników odżywczych. W menu nie może zabraknąć pełnoziarnistego pieczywa, otrębów, gruboziarnistych kasz, brązowego ryżu. Są one źródłem węglowodanów złożonych i błonnika pokarmowego.

    Zbyt wysoki poziom cukru można obniżyć poprzez zjedzenie białkowej przekąski. Białko pomaga utrzymać stały poziom cukru we krwi, spowalniając jego wchłanianie z przewodu pokarmowego. Warto także posiłki wzbogacać przyprawami. Niektóre z nich potrafią bowiem obniżać poziom cukru.

    Należą do nich m.in.:

  • cynamon;
  • czosnek;
  • goździki.
  • Produkty zabronione:

  • cukier, miód, słodzone przetwory owocowe, słodycze;
  • słodkie soki, napoje gazowane;
  • alkohol;
  • niektóre owoce (winogrona, banany, gruszki, figi, owoce kandyzowane i suszone);
  • tłuste mięsa i wędliny, masło, sery żółte i pleśniowe.
  • Aktywność fizyczna

    Aktywność fizyczna wzmacnia układ krwionośny, poprawia krążenie, obniża poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko rozwoju miażdżycy i pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Jest także jednym z najprostszych sposobów obniżenia poziomu cukru we krwi. Dzieje się tak, ponieważ wysiłek powoduje zużycie dostępnego cukru poprzez wykorzystanie go do produkcji energii. Ważne, by ćwiczyć regularnie (przynajmniej 3 razy w tygodniu). Nie można się jednak zbytnio forsować, ponieważ może to doprowadzić do hipoglikemii. Na dobry początek można zacząć od spacerów lub marszobiegów. Polecane jest także pływanie, jazda na rowerze, taniec, gimnastyka.

    By zapobiec potencjalnym powikłaniom zdrowotnym, konieczne jest przeciwdziałanie wysokiemu poziomowi cukru we krwi.

    Polecamy produkty z naszego sklepu:
    Drukowanie:

    Ze zdjęciami Z komentarzami
    Inne informacje o artykule:
    Autor:
    Agnieszka [27.06.2012]
    Ocena:
    5/5 [głosów: 2]
    Komentarze do artykułu:
    PRZY CUKRZYCY WAŻNYM JEST, ABY DOSTOSOWAĆ ODŻYWIANIE DO TABEL Z TZW. NISKIMI WĘGLOWODANAMI: Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają trzustki. Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych toksyn, energetyczne węglowodany wyłącznie nie przekraczające po spożyciu dozwolonej granicy; czyli 26% wzrostu. Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. CHORUJĄC NA CUKRZYCĘ POWINNIŚMY ZATEM, REALIZOWAĆ DIETĘ: Wg tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW TJ. DO 26% WZROSTU, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki powodują we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki ww węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają jakości.
    Anna, Wwa [2014-03-03 22:42:08]
    Dodaj komentarz

    Autor:
    Na czasie
     
    Extra przepisy
     
    Sklep Smaczny.pl
    Smaczne listy
    Koperta
    Aby otrzymywać smaczne przepisy i informacje na temat naszej strony wpisz swój adres email:

    Smaczne listy są darmowe.
     
    Najnowsze artykuły
     
    Najlepsze artykuły
     
    Wyszukaj na forum | Wyszukaj wg słów kluczowych | Lista przepisów | Polityka cookies | Regulamin | Reklama w serwisie | Kontakt
    Dimpart 2003 - 2014
    Grafika wykonana przez: artseven.pl