Wysoki Cholesterol

18 posts in this topic

Posted · Report post

Może ktoś zna domowe sposoby na obniżenie cholesterolu. Wszystkie propozycje mile widziane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Domowe sposoby to na pewno wyeliminowanie z jadłospisu produktów bogatych z zły cholesterol.

Czego nie jeść:

- Mięs zawierających cholesterol: tłuste mięsa,boczek, parówki, kiełbasa salami i inne wędliny wędliny, wątróbka, podroby, konserwy mięsne , tluszcz i skóra z drobiu

- Należy unikać potraw smażonych na maśle, smalcu, słoninie, oleju słonecznikowym, sojowym, czy kukurydzianym oraz na margarynach twardych (służących do smażenia). Dotyczy to również posiłków sprzedawanych komercyjne takich jak hamburgery, frytki czy chipsy, gyż zawierają one tłuszcze w formie trans, ktore rownież powodują wzrost cholestrolu LDL we krwi.

- Masła

- Jajek

- Pełnotłustego mleka i jego przetworów, np. śmietany, serów żółtych i topionych, lodów

- Pieczywa białego

- Połączenie cukru, cholesterolu i kwasów tłuszczowych nasyconych ma szczególnie silny wpływ na wzrost poziomu cholesterlu. Bardzo często połączenie takie występuje w słodyczach, wyrobach cukierniczych, ciastach, ciastkach, lodach i deserach, gdzie cukier łączy się z masłem, śmietaną, mlekiem, margaryną czy jajkami.

Co jeść:

- Chude mięso (np. kurczaki) i chudą wędlinę (np. polędwicę). Niektóre ryby np. łosoś, tuńczyk, makrela zawierają omega 3 - kwasy tłuszczowe, które wg. Specjallistów zapobiegają powstawaniu choroby wieńcowej serca.

- Do smażenia lepsze są oleje oliwkowe i rzepakowe, które pod wpływem wysokiej temperatury nie ulegają utlenianiu. Osoby o powyższonym choleserolu i cierpiące na miażdżycę powinni w ogóle unikać smażonych potraw. Powinny zamiast tego spożywać więcej pokarmy gotowane, duszone, bądź pieczone z jak najmniejszą ilością tłuszczu.

- margaryna miękka (do smarowania pieczywa), w malej ilości

- Aby dostarczać inne niezbędne dla organizmu skladniki, unikając obfitych w cholesterol, warto pić niskotłuszczowe mleko, jogurty, jeść chudy biały ser. Dzięki temu ogranicza się również ilość spożywanych kalorii. Otyłość jest również jedną z przyczyn wysokiego cholesterolu.

- Pieczywo ciemne

- Warzywa i owoce są dobrym źródłem witamin E, C i betakarotenu. Te mikroelementy chronią przed utlenianiem cholesterolu. Należy więc jeść dużo warzyw i owoców. Każdego dnia spożywaj duże ilości produktów zbożowych, warzyw, owoców.

Dodatkowe wskazówki

- Warto też jeść zboża. Warzywa, owoce i zboża, zawierają blonnik, który powoduje obniżenie ilości cholesterolu w organiźmie.

- Błonnik znajdziemy również w płatkach owsianych, ryżu, kaszy, otrębach. Błonnik wywołuje uczucie sytości, dlatego zalecany jest dla osób odchudzajacych się.

- Aby usupełniać braki tłuszczu, dobrze jest również jeść w niewielkich ilosciach orzechy, nasiona strączkowe np.. słonecznika lub dyni

- Sprawdzaj na opakowaniach zawartość tłuszczu i cholesterolu.

- Pij w niewielkich ilościach czerwone wino.

Podam przykładową dietę dla osób z wysokim cholesterolem. Zajrzyj TUTAJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Jolu ja widziałam herbatkę obniżającą cholesterol tylko nie wiem jakiej to było firmy musiałabyś się rozglądnąć. Ale oprócz diety pewnie będą musiały być włączone lekarstwa żeby poskutkowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Mojej znajomej mama miała bardzo wysoki cholesterol i lekarz jej powiedział,że baaardzo podnosi go obgryzanie kostek z mięsa a zwłaszcza chrząstki,np.z boczku. Tę herbatkę też widziałam ale firmy nie kojarzę,Vitax czy coś podobnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Podam ci przepis z książki Michała Tombak - sama stosuję i z dobrym skutkiem. 50 g oliwy z oliwek podgrzać, wlać do szklanki i wycisnąć na to sok z całego grapefruita. Wypić to wszystko i położyć się na prawym boku, przyłożyć w okolice wątroby termofor lub poduszkę elektryczną, poleżeć 45-60 minut. Zabieg należy wykonywać 7 dni z rzędu co trzy miesiące. Po wypiciu oliwy z sokiem proszę niczego nie jeść przez 2 godziny. Zabieg najlepiej wykonywać przed snem, 3 godziny po ostatnim posiłku. Ja to już stosuję 3 raz i z 8,80 cholesterol obniżył się do 6.o5. Zyczę powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Dzięki wszystkim za porady.Będę je wprowadzała w życie.Dam znać z jakim skutkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Mój mąż ma problem z cholesterolem,z racji wykonywanego zawodu ma to pod kontrolą i musi to być w normie.Przed badaniami jada wędzoną makrele.Czasami pił oliwę z oliwek.Cholesterol zawsze trochę spadał,ale cierpiała wątroba.Teraz bierze lek.Jeszcze,znam przepis na Pani rogaliki,pyszne,uwielbiane przez moją rodzinę.Z tego ciasta wychodzą pyszne rurki i ciasteczka.Można je odświeżać w mikrofali.Jestem nowa na tym portalu,nie wiem jak się poruszać,dlatego piszę w takiej formie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Jeśli chodzi o poziom cholesterolu, to jeśli jest wysoki, przydałoby się zrobić dodatkowe badania z oceną HDL i LDL - osobno, żeby przekonać się, który składnik tak zawyża poziom. Ponadto, wysoki poziom cholesterolu, nie zawsze jest wynikiem "złej" diety - czasem jest to predyspozycja dziedziczna i zmiana diety niewiele pomaga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Cóż, może nie będzie to super pomocne ale... Ja po prostu nie jadam czerwonego mięsa, ogólnie jedynym mięsem jakie jem jest drób, nie wspominam o rybach. Poza tym masa warzyw. Jeśli coś smażonego to tylko na oliwie z oliwek. Masło czasami do rybki i kanapek :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Wszystkie ryby mają pozytywny wpływ na obniżenie cholesterolu dodatkowo zawierają bardzo zdrowe kwasy omega 3 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Wszystkie ryby mają pozytywny wpływ na obniżenie cholesterolu dodatkowo zawierają bardzo zdrowe kwasy omega 3 :-(

Witajcie! Jestem na diecie protal od lutego 2009r. Schudłam 8 kg , a co najważniejsze, obniżyłam cholesterol z 370 (od lat taki wysoki) do 202 (wszystkie frakcje także bardzo spadły do niskiego poziomu) i to bez żadnych leków. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Wszystkie ryby mają pozytywny wpływ na obniżenie cholesterolu dodatkowo zawierają bardzo zdrowe kwasy omega 3 :)

Oj ryby to tak :shock:

Ja też mam wysoki cholesterol, robię wszystko co mogę aby go obniżać. Mam szmery w tętnicy podobojczykowej od zarośniętych blaszek ;) Biorę też systematycznie leki to czasami pozwalam sobie na jajko w majonezie, albo kawkę niskodrażniącą, taką która nie podwyższa cholesterolu, herbatkę koniecznie z cytryną albo sokiem z aronii :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Różne są opinie na temat leków na cholesterol, dlatego wszystkich zainteresowanych tym tematem zachęcam do zapoznania się z książką pt. "Mity o cholesterolu".

A wracając do tematu. Trzeba wprowadzić kilka zasad, żeby można było obniżyć wysoki cholesterol skutecznie. Należy ograniczyć spożywanie pokarmów pochodzenia zwierzęcego, ale oprócz tego ważne jest też, żebyś zwrócił uwagę na:

- więcej aktywności fizycznej (bieganie, jazda na rowerze, pływanie, długie spacery itd.)

- rzucenie palenia papierosów i picia alkoholu,

- picie dużej ilości wody niegazowanej,

- włączenie do diety dużej ilości owoców, warzyw,

Najważniejsza zasada to zaopatrzenie swojej diety w naturalne suplementy diety. Ich zaleta już sama rzuca się w oczy, są w 100% naturalne więc nie szkodzą zdrowiu tak jak leki. Działają profilaktycznie i pozbywają się objawów. Najlepiej poszukać suplementów, które w swoim składzie zawierają: kwas Omega3, czosnek, witaminę C i E, pektyny z jabłek, chrom. Dobrze by było, gdyby był produkt, który zawiera je wszystkie razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Dzisiaj byłam u lekarza i z wyników wynika,że mam zbyt wysoki cholesterol bo aż 268...diety przestrzegam już od 2009 roku...nie palę papierosów...dużo się ruszam(spacery szybkie i nording walking codziennie)...u mnie przyczyną jest chyba stres,bo nic innego nie wpada mi do głowy...Pani doktor przepisała mi tabletki,które mam przyjmować codziennie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

:neutral: U mnie w rodzinie, też jest osoba, która od kilku ma wysoki cholesterol, też przestrzega dietę, i bierze leki, a lekarz powiedział jej, że tak działa jej organizm... można się starć, a organizm robi swoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

A ja mam do Was nieco inne pytanie: Jakie są oznaki za wysokiego poziomu cholesterolu w organiźmie? Czy są jakieś zmiany na skórze, coś, co ewidentnie wskazuje na taki problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Ja nie miałam żadnych oznak wysokiego cholesterolu...nie czułam się inaczej niż zwykle...a o oznakach na skórze to nie słyszałam,żeby były przy wysokim cholesterolu :) Zrobiłam wyniki i one wskazały,że mam zbyt wysoki i teraz muszę z nim powalczyć tabletkami...herbatkami i dietą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted · Report post

Warto robić badania okresowe, żeby sprawdzić, czy z naszym organizmem jest wszystko ok. Przy okazji możemy się zmierzyć ze zbyt wysokim cholesterolem. Aktualnie tyle jest tłustych rzeczy na rynku, że aż trudno mieć go w normie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.