Skocz do zawartości
Forum Kulinarne Smaczny.pl

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 18.10.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 1 punkt
    Witam Napiszcie proszę jak należy się odżywiać,gdy dokucza nam Dna Moczanowa. Pozdrawiam :)
  2. 1 punkt
    Dorotaxx!jestem ci wdzieczna za tę dietę i za wszystkie twoje inne przepisy.które wykorzystuje i jestem bardzo zadowolona.Pozdrawiam.
  3. 1 punkt
    Do świąt muszę schudnąć , więc ostro biorę się do roboty. Zacznę już od teraz. Samo białko i nic więcej. (no oczywiście jeszcze dużo wody, bo to podstawa) To będzie taki mały wstęp. A od jutra staruję na całego. Pozdrawiam wszystkie odchudzaczki
  4. 1 punkt
    Witajcie. Nie wiem czy mogę do Was dołączyć, ale też mam coś do dodania w sprawie diety proteinowej. Kupiłam sobie książkę " Nie potrafię schudnąć" dr Pierre Dukana i przez pewien czas stosowałam się ściśle do jej zaleceń. W ciągu dwóch dni ubyło mi 1.5 kg. Przez 4 dni było ok (jeśli chodzi o zalecenia dziety) ale niestety poległam. Tak mi pachniał chleb i bułeczki, że zacząłam je jeść. Ale myślę, że od jutra zacznę ją od początku. Trzymajcie za mnie kciuki
  5. 1 punkt
    Bardzo ciekawa dieta i nie wygląda na niezdrowa. ja byłam na diecie plaż południa :evil: , którą również bardzo polecam. Schudłam 5 kg i to z części ciała na których kobietom najbardziej zależy-uda, tyłek, brzuch, a nie piersi jak przy innych dietach. Niestety znowu troche mnie poniosło i znowu dietka :) Ale tym razem połączona z ćwiczeniami, powinno być dobrze. Trzymajcie kciuki:)
  6. 1 punkt
    Zdrowy rosądek i zdrowe odżywianie są najważniejsze. Dlatego każdemu, kto chce się odchudzać, trzeba powtarzać - Nie wierz w cudowne diety!!! Pozdrawiam Cię Izunia2007 :)
  7. 1 punkt
    Muszę nieco zweryfikować porady Kondi... Błąd! - Ostatni (lekki!) posiłek powinniśmy jeść na 3-4 godziny przed snem, a nie każdy chodzi spać o 21:00 lub 22:00. To, że menia1005 ma 14 lat, nie znaczy, że musi tak wcześnie być w łóżku :arrow: Z tym również nie do końca się zgodzę... Sam tłuszcz zwierzęcy nie tuczy i nie powoduje nadwagi. Dopiero, gdy połączy się go z węglowodanami, czyli z cukrem, pieczywem, ziemniakami, kaszami, fasolą itd. - powoduje odkładanie się tłuszczu w organizmie. Nie dajmy się jednak zwariować i nie popadajmy w panikę, gdy zjemy 1-2 kanapki, cienko posmarowane masłem (prawdziwym!) lub zjemy na drugie danie mięso z ziemniakami lub kaszą i surówką. - Jednak o wiele lepiej jest zjeść mięso z surówką lub ziemniaki z surówką - osobno. To i prawda i nieprawda. Pieczywa należy jeść mało i jego ilość dostosować do potrzeb energetycznych osoby chcącej się odchudzić. Pieczywo ciemne, pełnoziarniste, jest wysokoenergetyczne i należy jeść go mniej niż białego pieczywa. Jednak pieczywo ciemne poprawia trawienie, więc wniosek jest taki - należy jeść bardzo mało pieczywa ciemnego, a białego - unikać. - To nie znaczy nie jeść wcale. Jeśli prowadzisz małoaktywny tryb życia, to powinnaś zjadać nie więcej niż 2 kromki ciemnego chleba - na cały dzień! To nie jest dobry pomysł, żeby jedną dużą porcję jeść na dwie raty, w krótkim odstępie czasu. Określenie "odczekaj trochę" - rozumiem (i pewnie tylko nie ja) jako kilka minut, więc to nie rozwiązuje problemu zjadania zbyt dużych porcji. Największym błędem podczas odchudzania jest unikanie jedzenia!!! Gdy mało i rzadko jemy, lub jemy rzadko, duże porcje - organizm otrzymuje sygnał: "Jedzenie dostarczane bardzo rzadko - magazynować!" - i wtedy tyjemy... Należy jeść małe posiłki, co 3-4 godziny. - To nie znaczy, że jedyną rzeczą, jaką zjemy ma być jabłko, bo wtedy możemy zasłabnąć z powodu dostarczania zbyt małej ilości energii do organizmu. Nie chodzi o jedzenie codziennie o tej samej porze, ale o zachowanie czasu pomiędzy małymi posiłkami, nie dłuższego, niż 4 godziny i nie podjadanie pomiedzy nimi. Gdy kusi nas, żeby coś zjeść to pijemy wodę - wątpię, żeby w tym odstępie 3-4-godzinnym pchał nas do jedzenia głód - to będzie z pewnością łakomstwo :arrow: Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia i nie wolno go bagatelizować. Śniadanie jest tym posiłkiem, na który możemy zjeść najwięcej - ale bez przesady :arrow: - ile mozna zjeść? - to jest już do określenia indywidualnie, zależnie od prowadzonego trybu życia. Śniadanie trzeba zjeść wkrótce po przebudzeniu - nie później niż 3 godziny po wstaniu z łóżka! Błąd!!! Pijąc wodę (i inne "popitki") przed samym jedzeniem lub w trakcie jedzenia, rozrzedzamy soki żołądkowe i utrudniamy trawienie. Jeśli chcemy, aby wypita woda zmniejszyła nam apetyt i poprawiła trawienie, powinniśmy wypić ją 20-30 minut przed posiłkiem. Pij dużo wody pomiędzy posiłkami - minimum 2 litry dziennie. Kasiulek napisała: Nie można opierać się na zwykłym wyliczeniu BMI, które jest przystosowane dla osób dorosłych, a na dodatek, ty podajesz wskaźnik dla mężczyzn! Według mnie, to przesada, że menia1005 chce schudnąć aż 15 kg, bo wtedy byłaby za chuda. Jednak prawidłowy wynik masy ciała warto byłoby obliczyć inaczej - jak znajdę odpowiednią stronkę, to podam i menia1005 obliczysz sobie swoją wagę, opierając się na lepszych i szerszych wskaźnikach, niż wzrost i wiek. Pozdrawiam i życzę więcej rozsądku i - umiaru :arrow: Jeśli macie jakieś pytania - piszcie, postaram się odpowiedzieć.
  8. 1 punkt
    Domowe sposoby to na pewno wyeliminowanie z jadłospisu produktów bogatych z zły cholesterol. Czego nie jeść: - Mięs zawierających cholesterol: tłuste mięsa,boczek, parówki, kiełbasa salami i inne wędliny wędliny, wątróbka, podroby, konserwy mięsne , tluszcz i skóra z drobiu - Należy unikać potraw smażonych na maśle, smalcu, słoninie, oleju słonecznikowym, sojowym, czy kukurydzianym oraz na margarynach twardych (służących do smażenia). Dotyczy to również posiłków sprzedawanych komercyjne takich jak hamburgery, frytki czy chipsy, gyż zawierają one tłuszcze w formie trans, ktore rownież powodują wzrost cholestrolu LDL we krwi. - Masła - Jajek - Pełnotłustego mleka i jego przetworów, np. śmietany, serów żółtych i topionych, lodów - Pieczywa białego - Połączenie cukru, cholesterolu i kwasów tłuszczowych nasyconych ma szczególnie silny wpływ na wzrost poziomu cholesterlu. Bardzo często połączenie takie występuje w słodyczach, wyrobach cukierniczych, ciastach, ciastkach, lodach i deserach, gdzie cukier łączy się z masłem, śmietaną, mlekiem, margaryną czy jajkami. Co jeść: - Chude mięso (np. kurczaki) i chudą wędlinę (np. polędwicę). Niektóre ryby np. łosoś, tuńczyk, makrela zawierają omega 3 - kwasy tłuszczowe, które wg. Specjallistów zapobiegają powstawaniu choroby wieńcowej serca. - Do smażenia lepsze są oleje oliwkowe i rzepakowe, które pod wpływem wysokiej temperatury nie ulegają utlenianiu. Osoby o powyższonym choleserolu i cierpiące na miażdżycę powinni w ogóle unikać smażonych potraw. Powinny zamiast tego spożywać więcej pokarmy gotowane, duszone, bądź pieczone z jak najmniejszą ilością tłuszczu. - margaryna miękka (do smarowania pieczywa), w malej ilości - Aby dostarczać inne niezbędne dla organizmu skladniki, unikając obfitych w cholesterol, warto pić niskotłuszczowe mleko, jogurty, jeść chudy biały ser. Dzięki temu ogranicza się również ilość spożywanych kalorii. Otyłość jest również jedną z przyczyn wysokiego cholesterolu. - Pieczywo ciemne - Warzywa i owoce są dobrym źródłem witamin E, C i betakarotenu. Te mikroelementy chronią przed utlenianiem cholesterolu. Należy więc jeść dużo warzyw i owoców. Każdego dnia spożywaj duże ilości produktów zbożowych, warzyw, owoców. Dodatkowe wskazówki - Warto też jeść zboża. Warzywa, owoce i zboża, zawierają blonnik, który powoduje obniżenie ilości cholesterolu w organiźmie. - Błonnik znajdziemy również w płatkach owsianych, ryżu, kaszy, otrębach. Błonnik wywołuje uczucie sytości, dlatego zalecany jest dla osób odchudzajacych się. - Aby usupełniać braki tłuszczu, dobrze jest również jeść w niewielkich ilosciach orzechy, nasiona strączkowe np.. słonecznika lub dyni - Sprawdzaj na opakowaniach zawartość tłuszczu i cholesterolu. - Pij w niewielkich ilościach czerwone wino. Podam przykładową dietę dla osób z wysokim cholesterolem. Zajrzyj TUTAJ
  9. 1 punkt
    Ja jestem 2 miesiace po kopenhaskiej i chociaz mnie straszono ze po niej szybko wroci mi waga zpowrotem to wbrew temu przekonaniu nic nie przybralam . Prawda jest jednak ze razem z mezem zmienilismy sposob odzywiania, tzn. 0 kartofli, najwyzej raz na jakis czas i najlepiej pieczony i w lakiejs salatce warzywnej z sosem na bazie oliwy lub z majonezem light, pieczywo z pelnej maki ( biale bardzo rzadko), chude mieso, duzo chudego nabialu, duzo owocow i warzyw oraz bardzo ale to bardzo malo slodyczy. No i jeszcze jedna bardzo wazna rzecz- mianowicie obowiazkowe sniadanie, zadne tam wychodzenie z domu z pustym zoladkiem. Najczesciej platki owsiane na chudym mleku z jakimis owocami- zero cukru.Ponadto duzo wody a mniej soli w jedzeniu. Ja chcialam zrzucic po ciazy, bo corcia ma juz roczek ( pojutrze ma urodzinki!) a ja nadal wygladalam jak swinka pigi. Maz natomiast przerazil sie wynikami swoich badan morfologicznych. Po trzech miesiacach nowego odzywianiamaz zrzucil 8-9 kg, ponadto pan doktor stwierdzil ze jeszcze nie mial tak dobrego pacjenta, ktory zrzucilby 100 jednostek cholesterolu w tak krotkim czasie, cisnienie wrocilo do normy i wszystko jest cacy. Mnie kopenhaska pomogla ruszyc te nadwage a teraz poprostu uwazam co i ile jem, duzo ruchu ( spacerki z coreczka) i teraz tez troszke gubie, ale w takim juz zdrowym tempie ( ok. 1- 1,5 kg na miesiac) , no bo badzmy szczerzy kopenhaska to glodowka, najgorszy jest ten srodkowy dzien kiedy nie ma kolacji! Chcecie poczytac jak sie przechodzi kopenhaska, kliknijcie na moj dzienniczek na smacznym pt. Moja kopenhaska. Wszystkim dietujacym zycze powodzenia i samozaparcia!
  10. 1 punkt
    chybaa zastosuje siee do godzin puccy z tego co wiem ostatni posilek powinieeen bycc do 18 ...... chocc mozee siee mylee nie wiem jak to jest z tymi dietami wszystkimi........ narazie mam 2 dzien diety i nie narzekaam nie jest tak zlee choc wiem ze moze bycc gorzej ...terazz wlasniee pije kawkee z kostkaa cukruu hehe..... a wlasniee jeszcze jedno pytanko a to chyba nie ma roznicy czy kawa sypanaa czy rozpuszczalnaa ??????
  11. 1 punkt
    dziękuje za odpowiedz życzę powodzenia i czekam na wieści jak ci idzie i ile udało ci się zrzucić. i ewentualnie o jakieś wskazówki dla początkującej :razz: pozdrawiam
  12. 1 punkt
    To prawda , ale waga szybko wraca po " kilku dniach zapomnienia " a dodatkowo organizm zabezpiecza się przed "kolejnym postem" gromadząc zapasy. Przetestowałam podobną diętę na sobie, i wiem coś o tym.
  13. 1 punkt
    ja niestety jestem nałogowcem i jak pomyślę o takiej diecie to aż mnie skręca....choć nie słyszałem o jakichkolwiek anty-wymaganiach choć mogę się mylić
  14. 1 punkt
    http://www.dieta.pl/articles.asp?ID=162
  15. 1 punkt
    ta dieta, jak dla mnie, jest bardzo wymagająca i w życiu bym na niej nie wytrzymał nawet dwóch dni...podziwiam ludzi za wytrwałość
  16. 1 punkt
    wielkie dzięki, juz tam pędze... ;)
  17. 0 punktów
    A więc chcę schudnąć na początek jakieś 5 kg do września a później jeszcze 10 i tak zostać... Byłoby fajnie, ale to marzenie... Próbowałam różnych diet ale najdłusza trwała 14 najgorszych dni mojego życia... A straciłam tylko 1,5 kg! Teraz po wakacjach przytyłam 1 kg chyba tak na zapas :arrow: ... Mam wielką ochote na odchudzanie ale brak mi weny w gotowaniu!!! Bardzooo baaardzo bym posiła o jakieś fajne, szybkie i smaczne przepisy na wszystkie pory dnia... Dodam że mam komplet garnków zepter ale dietetycznie w nich to umiem ugotować jajko i warzywa z mięsem... Licze na pomoc i pomysły... Dzięki!!!
  18. 0 punktów
    witam wszystkich .... dzis 8 dzien mojej diety ..... no nie licze 2 z nich ...co wypilam w andrzejki 2 piwa ...boje sie wchodzic na wage w 1 fazie stracilam 2.5 kg ... mam takie pytania czy wolno mi stosowac ;oleju rzepakowego do salatek swojej roboty ,,, czy wolno mi jesc nasiona .i pestki .....slonecznikk . dynia i czy po 3 diach warzyw moge wrocic spowrtem na proteiny czekam wciaz na ksiazke ..wiec pytam dziekuje za pomoc i zycze powodzenia wszystkim
  19. 0 punktów
  20. 0 punktów
    Winuusiu bede trzymac kciuki, na pewno sie uda! Christino musze odpowiedziec tutaj bo nie wiem czemu ale nie moge podpiąć się do Twojej wypowiedzi. Wszystko opisał Dukan w swojej ksiażce. Dokładnie pokazał jak ją stosowac zaleznie od wieku i etapów zycia człowieka. zaczynając od dziecka, otyłego nastolatka , kobiet które biorą pigułki ,w trakcie ciaży, karmienia piersią, po porodzie,w trakcie menopauzy,w trakcie rzucania palenia, zapobieganie nadwadze w przypadku palacza z wagą w normie, profilaktyka w przypadku palacza ze skłonnością do nadwagi,rzucanie palenia przez otyłego,kuracja odchudzająca w przypadku przybrania na wadze wskutek zaniechania palenia itd. Dukan opiał chyba wszystkie mozliwe przypadki . Dla kazdego ułozył inną diete . Opisze ci tylko jedną z wielu : ,, Protal i ciaża Idealne przybieranie na wadze podczas ciąży waha się między 8 a 12 kg zaleznie od wzrostu , wieku i liczby przebytych ciaż.Przybranie na wadze bywa wieksze u kobiet z tendencją do tycia. Różne warianty są łatwe do kontrolowania dzięki różnorodnych możliwościach zastosowania planu Protal. W czasie ciąży. Kontrola i Zapobieganie: Chcąc zmniejszyć ryzyko przybrania na wadze u kobiet,które bardzo przytyły w czasie poprzednich ciąż , z wrodzonym lub nabytym podłożem cukrzycowym albo z troski o linię, najlepszą strategią zapobiegawczą jest jak najwcześniejsze wprowadzenie fazy Protal III specjalnie przystosowanej do potrzeb ciąży dzięki trzem zaleceniom łagodzącym: -spożywać dwie porcje owoców dziennie zamiast jednej. -używaż półtłustego dwuprocentowego mleka i nabiału ( jogurty i białe serki) zamiast chudego niezawierającego tłuszczu . -zlikwidować proteinowy jeden dzien w tygodniu,,
  21. 0 punktów
    Zgadzam sie calkowicie z Christina.Napisalabym to samo.Wiara i kosciol to jedno,a zdrowe odchudzanie z glowa to drugie.Dla normalnej zdrowej osoby nie potrzeba zadnych wymyslnych diet.Trzymaj sie tego co napisala wczesniej a efekty napewno beda. Ja mieszkam w Stanach i stad tez pochodzi wiekszosc wymyslonych cudownych diet oraz srodkow chemicznych.Wszedzie reklamuje je jako cudowne i szybkie.Ciekawe tylko dlaczego Amerykanie maja nadal najwiekszy na swiecie odsetek ludzi z nadwaga?Bo wierza slepo w to ze schudna.Tak! Schudna,ale po zakonczonej diecie kilogramy wracaja. Ja przestrzegajac prawie tych samych zasad o ktorych napisala tu Christina schudlam w ciagu roku 20 kg.I nie nazywam to dieta,a zdrowym i rozsadnym odzywianiem.Kilogramy napewno spadaja wolniej ale za to skutecznie i zdrowo dla naszego organizmu.
  22. 0 punktów
    ja też powinnam siebie i męża wysłać na dietę, boję się strasznie, że nawet dnia nie wytrzymamy... ja bym chciała z 10 kg, i jemu też by się tyle przydało. tylko boję się tej diety (dieta p. dąbrowskiej "ciało i ducha ratować żywieniem") moja mama bardzo na niej schudła i wyniki badań jej się poprawił, tylko ona jest straaaaaszna, zwłaszcza na początku, i jak widać na pasuję ze strachu, zanim jeszcze zacznę :)
  23. 0 punktów
    Ja podałam wskaźnik dla mężczyzn?? W którym miejscu? Poza tym- jeśli to są wskaźniki dla dorosłych ludzi to po co podawany jest wzrost np. 130? Kalkulator BMI dla osób chcących wpisać swój wiek
  24. 0 punktów
    Mojej znajomej mama miała bardzo wysoki cholesterol i lekarz jej powiedział,że baaardzo podnosi go obgryzanie kostek z mięsa a zwłaszcza chrząstki,np.z boczku. Tę herbatkę też widziałam ale firmy nie kojarzę,Vitax czy coś podobnego.
  25. 0 punktów
    Kasiu masz rację zimą więcej się je bo organizm w tym okresie potrzebuje więcej kalorii. Nie wiem czy zwróciłaś na to uwagę że zdrowy człowiek zimą przybiera na wadze, a latem chudnie. Wyczytałam i to nie raz że tak się dzieje w naszych organizmach. Pozdrawiam.


×

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.