Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 28.06.2017 in all areas

  1. 1 like
    Bułki do zapiekanek 7x27 cm Chcesz zaskoczyć rodzinę domowymi zapiekankami z własnymi drożdżowymi bułkami? To przepis dla Ciebie! Pokażemy krok po kroku wykonanie drożdżowych bułek do zapiekanek. Przepis dostępny w formie filmu na kanale YouTube: https://youtu.be/Zx1UHllmWSw Składniki: 600 g mąki pszennej (typ 450) 1,5 szklanki wody 30 g drożdży prasowanych 1 łyżeczkę soli 1 łyżeczkę cukru Wykonanie: Do miski wlewamy 0,5 szklanki letniej wody. Dodajemy drożdże, łyżeczkę cukru i 2 łyżki mąki. Wszystko mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15 min w ciepłe miejsce, żeby drożdże zaczęły pracować. Następnie do zaczynu wsypujemy mąkę około 550 g, oraz sól. Resztę mąki zostawiamy do podsypywania ciasta podczas wyrabiania. Wyrabiamy ręcznie około 15 min. Ciasto zrobi się gładkie i nie będzie się kleić do stolnicy. Po wyrobieniu wkładamy ciasto do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 1 godz. w ciepłe miejsce, żeby ciasto wyrosło. Po wyrośnięciu ciasta ponownie wyrabiamy je (żeby pozbyć się powietrza). Dzielimy ciasto na trzy równe części i formujemy podłużne walce, o długości około 27 cm. Następnie rozpłaszczamy walec i dłuższe boki zawijamy do środka. Po środku gdzie ciasto się połączyło ściskamy palcem, żeby nieco skleić końcówki. Wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub bezpośrednio na blachę wysmarowane lekko olejem roślinnym, ale tak żeby łączenie bułeczek było pod spodem. Między przerwami naszych bułek, wykładamy paski papieru do pieczenia, na wypadek ewentualnego zetknięcia się bułek podczas pieczenia. W ten sposób zapobiegniemy ich sklejeniu się ze sobą. Blaszkę przykrywamy ściereczką i zostawiamy na 30 min do wyrośnięcia. Następnie bułki smarujemy rozbełtanym jajkiem i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 200°C na około 20-25 min. Jednak czas musimy sami kontrolować, bo zależy to od piekarnika - każdy inaczej grzeje. I tu najlepiej polegać na swoim doświadczeniu z piekarnikiem. Po upieczeniu odstawiamy na kratce z piekarnika i zostawiamy do ostygnięcia. Z przepisu wychodzą 3 bułki do zapiekanek. Smacznego!
  2. 1 like
    Oj ryby to tak :shock: Ja też mam wysoki cholesterol, robię wszystko co mogę aby go obniżać. Mam szmery w tętnicy podobojczykowej od zarośniętych blaszek ;) Biorę też systematycznie leki to czasami pozwalam sobie na jajko w majonezie, albo kawkę niskodrażniącą, taką która nie podwyższa cholesterolu, herbatkę koniecznie z cytryną albo sokiem z aronii :shock:
  3. 1 like
    dziewczyny skopiuje wam kilka przepisów z innego forum Pstrąg w ziołach Filet z pstrąga Zioła prowansalskie Pieprz ziołowy Sól (minimalnie) Pstrąga czyścimy, kroimy w kawałki obsypujemy ziołami, lekko pieprzem i solą i na patelnię bez tłuszczu! ----------------------------------------- Wariacje na temat serka białego Chudy twaróg Odrobina mleka (w razie potrzeby) Opcjonalnie: Pieprz ziołowy Szczypiorek Chrzan Cebula drobno siekana Cynamon i pokruszona tabletka słodzika Wszystko zmieszać i mamy pyszne śniadanie/kolację ------------------------------------------------------ Szybka sałatka z tuńczyka Tuńczyk w sosie własnym (1 puszka) Jajka (2 szt.) Ogórek konserwowy (1 średnia sztuka) Jajka ugotowane na twardo i ogórki pokroić w kostkę, zmieszać z tuńczykiem i przekąska do pracy gotowa --------------------------------------------------- Krem warzywny Pierś z kurczaka/indyka lub inne mięso Cebula Kostka rosołowa Przyprawy do smaku Do wyboru: Brokuły Pieczarki Por Cebula (więcej) Mięso gotujemy z pieprzem. W osobnym naczyniu dusimy posiekaną cebulę w odrobinie wody i z kostką rosołową, następnie wkładamy różyczki brokuła / pokrojone pieczarki / por / cebulę dolewamy wody, na tyle żeby dusić ( nie gotować) doprawiamy do smaku. Gdy będzie miękkie miksujemy. Mięso kroimy w większą kostkę, zalewamy kremem i dekorujemy łyżką serka homogenizowanego. ----------------------------------------------------- I. Panga w pieprzu cytrynowym - dowolna ilość filetów z pangi - pieprz cytrynowy Pangę obficie pozypujemy pieprzem cytrynowym i delikatnie solą, zapiekany w folii aluminiowej a piekarniku. II. Kurczak w pseudo spaghetti bez makaronu -filet z kurczaka -pieczarki (dowolna ilość) -czosnek - 1 ząbek -pół cebuli -przecier pomidorowy wg. uznania - zioła prowansalskie - jogurt 0% Filety kroimy w cienkie paseczki i podsmażamy wraz z czosnkiem i cebulką na teflonowej patelni, następnie dodajemy pieczarki pokrojone w plasterki i podsmażamy aż woda wyparuje, na koniec dodajemy przecier pomidorowy do podgrzania. Doprawiamy ziołami i zaprawiamy delikatnie jogurtem. III. Pasztecik z piersi z kurczaka i wątróbek drobięcych - 2 pojedyńcze filety z kurczaka, - 4 wątróbki drobiowe - cebulka - przyprawy, pieprz sól do smaku Piersi z kurczaka mielimy na mięso mielone razem z cebulką, ugotowaną na mleku wątróbkę kroimy drobno i przyprawiamy. Mięso z kurczaka mieszamy z drobbno pokrojoną wątróbką, doprawiamy i formujemy w kształcie walca zawijając w folię aluminiową. Pieczemy w piekarniku ok 30 min, sprawdzając co 10 min stan upieczenia. IV. Zupa krem pieczarkowa -pieczarki -kostka rosołowa -cebulka -jogurt 0% Gotujemy pieczarki pokrojone w plasterki w odpowiedniej ilości wody z kostką rosołową, doprawiamy pieprzem, po ugotowaniu pieczarki odcedzone miksujemy razem z połwą surowej cebulki i kilkoma łyżeczkami jogurtu. Zmiksowaną masę dodajemy do wody, tak aby uzyskać gęstą ciecz. ----------------------------------- Sałatka z surimi -paluszki surimi -mała kapusta pekińska -2 ząbki czosnku -jogurt 0% Lekko odmrożone paluszki surimi kroimy w kostkę, kapustę pekińską siekamy drobno i mieszamy z surimi. Dodajemy do tego sos czosnkowy ( posiekany czosnek mieszamy z jogurtem i przyprawiamy lekko solą i pieprzem). Dietetyczny bigosik - biała lub włoska kapusta - filet z kurczaka - mała marchewka Kapustę kroimi tak jak na bigos, marchewkę trzemy na tarcę na grubych oczkach, dusimy do miękkości. Filet z kurczaka kroimy w kostkę i lekko podsmażamy na patelni teflonowej, następnie dodajemy do kapusty i dusimy na małym ogniu. Można doprawić wszystko oprócz standardowych przy[raw musztardą, jogurtem i gałką muszkatałową. -------------------------------------------------- Placuszki otrębowe z łososiem ( raz dziennie ze względu na otręby) - 1 całe jajko - 2 łyżki otrąb owsianych - 1 łyżka otrąb pszennych - 1 łyżka 0% serka homogenizowanego Zmieszać i smażyć na teflonowej patelni (doprawić lekko solą) w formie placuszkó.w - wędzony łosoś - serek homogenizowany 0% Na gotowe placuszki położyć obficie serek homogenizowany i plasterek łososia. źródło: http://www.dieta.pl/grupy_wsparcia/xxl-20-...cie-dukana.html
  4. 1 like
    Muszę nieco zweryfikować porady Kondi... Błąd! - Ostatni (lekki!) posiłek powinniśmy jeść na 3-4 godziny przed snem, a nie każdy chodzi spać o 21:00 lub 22:00. To, że menia1005 ma 14 lat, nie znaczy, że musi tak wcześnie być w łóżku :arrow: Z tym również nie do końca się zgodzę... Sam tłuszcz zwierzęcy nie tuczy i nie powoduje nadwagi. Dopiero, gdy połączy się go z węglowodanami, czyli z cukrem, pieczywem, ziemniakami, kaszami, fasolą itd. - powoduje odkładanie się tłuszczu w organizmie. Nie dajmy się jednak zwariować i nie popadajmy w panikę, gdy zjemy 1-2 kanapki, cienko posmarowane masłem (prawdziwym!) lub zjemy na drugie danie mięso z ziemniakami lub kaszą i surówką. - Jednak o wiele lepiej jest zjeść mięso z surówką lub ziemniaki z surówką - osobno. To i prawda i nieprawda. Pieczywa należy jeść mało i jego ilość dostosować do potrzeb energetycznych osoby chcącej się odchudzić. Pieczywo ciemne, pełnoziarniste, jest wysokoenergetyczne i należy jeść go mniej niż białego pieczywa. Jednak pieczywo ciemne poprawia trawienie, więc wniosek jest taki - należy jeść bardzo mało pieczywa ciemnego, a białego - unikać. - To nie znaczy nie jeść wcale. Jeśli prowadzisz małoaktywny tryb życia, to powinnaś zjadać nie więcej niż 2 kromki ciemnego chleba - na cały dzień! To nie jest dobry pomysł, żeby jedną dużą porcję jeść na dwie raty, w krótkim odstępie czasu. Określenie "odczekaj trochę" - rozumiem (i pewnie tylko nie ja) jako kilka minut, więc to nie rozwiązuje problemu zjadania zbyt dużych porcji. Największym błędem podczas odchudzania jest unikanie jedzenia!!! Gdy mało i rzadko jemy, lub jemy rzadko, duże porcje - organizm otrzymuje sygnał: "Jedzenie dostarczane bardzo rzadko - magazynować!" - i wtedy tyjemy... Należy jeść małe posiłki, co 3-4 godziny. - To nie znaczy, że jedyną rzeczą, jaką zjemy ma być jabłko, bo wtedy możemy zasłabnąć z powodu dostarczania zbyt małej ilości energii do organizmu. Nie chodzi o jedzenie codziennie o tej samej porze, ale o zachowanie czasu pomiędzy małymi posiłkami, nie dłuższego, niż 4 godziny i nie podjadanie pomiedzy nimi. Gdy kusi nas, żeby coś zjeść to pijemy wodę - wątpię, żeby w tym odstępie 3-4-godzinnym pchał nas do jedzenia głód - to będzie z pewnością łakomstwo :arrow: Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia i nie wolno go bagatelizować. Śniadanie jest tym posiłkiem, na który możemy zjeść najwięcej - ale bez przesady :arrow: - ile mozna zjeść? - to jest już do określenia indywidualnie, zależnie od prowadzonego trybu życia. Śniadanie trzeba zjeść wkrótce po przebudzeniu - nie później niż 3 godziny po wstaniu z łóżka! Błąd!!! Pijąc wodę (i inne "popitki") przed samym jedzeniem lub w trakcie jedzenia, rozrzedzamy soki żołądkowe i utrudniamy trawienie. Jeśli chcemy, aby wypita woda zmniejszyła nam apetyt i poprawiła trawienie, powinniśmy wypić ją 20-30 minut przed posiłkiem. Pij dużo wody pomiędzy posiłkami - minimum 2 litry dziennie. Kasiulek napisała: Nie można opierać się na zwykłym wyliczeniu BMI, które jest przystosowane dla osób dorosłych, a na dodatek, ty podajesz wskaźnik dla mężczyzn! Według mnie, to przesada, że menia1005 chce schudnąć aż 15 kg, bo wtedy byłaby za chuda. Jednak prawidłowy wynik masy ciała warto byłoby obliczyć inaczej - jak znajdę odpowiednią stronkę, to podam i menia1005 obliczysz sobie swoją wagę, opierając się na lepszych i szerszych wskaźnikach, niż wzrost i wiek. Pozdrawiam i życzę więcej rozsądku i - umiaru :arrow: Jeśli macie jakieś pytania - piszcie, postaram się odpowiedzieć.