Skocz do zawartości
Forum Kulinarne Smaczny.pl

maskarada

Smakowicze
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O maskarada

  • Tytuł
    Nowy forumowicz
  1. Witajcie, Wiem, że to nietypowe ale chcę zaapelować o noszenie ze sobą tekstylnych toreb na zakupy. Precedens już jest: w Łodzi zakazano hipermarketom rozdawania Klientom cienkich foliowych torebek. W Warszawie radni chcą wprowadzić podobne rozwiązanie. Foliowe torebki (wydawane w supermarketach w ilościach hurtowych) są bezmyślnym okrucieństwem wobec środowiska. Nie są utylizowane i nie ma ich już gdzie składować. Jedna taka torebka rozkłada się ok 400 lat. Dbałość o czystość środowiska jest wyrazem mądrości i odpowiedzialności. Mam nadzieję, że do mądrości i odpowiedzialności będziemy dążyć razem :roll: Ogromnie dziękuję każdej osobie, która zdecyduje się dbać o środowisko nosząc zakupy w torbach tekstylnych. A jeszcze bardziej dziękuję tym, którzy zdecydowali się na to już wcześniej i postanowienia trzymają się do teraz.
  2. "kaszę należy przebrać, wypłukać, osaczyć, wsypać do odpowiedniej ilości osolonego wrzątku z dodatkiem tłuszczu i gotować pod przykryciem na małym ogniu. Gdy kasza wchłonie całkowicie wodę, należy wstawić ją na ok. 20 minut do lekko nagrzanego piekarnika. Kaszy nie należy mieszać w czasie gotowania." (źródło: porat e-kobiety.pl dział gotuj z nami) Ja też uwielbiam kaszę nawet samą w sobie bez żadnych dodatków;) i także nie mieszam podczas gotowania a pomimo tego wcale się nie skleja. Ogólnie kasze oprócz smaku mają wiele wartości odżywczych:"Kasze są niezwykle cennym pokarmem, zachowują wszystkie wartości odżywcze ziaren i nasion, z których pochodzą. Im mniej kasza jest przetworzona tym jest zdrowsza. Dieta bogata w kasze dostarcza znaczne ilości skrobi, błonnika, witamin, szczególnie tych z grupy B oraz składników mineralnych takich jak fosfor, wapń, potas, magnez i żelazo. Kasze to również cenne źródło łatwo przyswajalnego białka. Kasze gruboziarniste wskazane są dla osób cierpiących na zaparcia, hemoroidy oraz polipy jelita grubego. Drobne kasze, typu manna polecane są chorym z ciężkimi nieżytami przewodu pokarmowego oraz rekonwalescentom na ścisłych dietach." czyli i smak i zdrowie:)
  3. A takiego cuda próbowaliście? Ja jeszcze nie, ale zapowiada się smakowicie (jak jest naprawdę sprawdzę w weekend) - tak więc podaje przepis (z art. "Słodkie kawowe wyznania", portal e-kobiety): Bananowy song Aby stworzyć taki napój dla dwojga nie potrzebujesz zbyt wiele czasu, wystarczy zaledwie kilka minut i odpowiednie dodatki - np. banany. Do miksera wrzuć 1 banana, 200 ml mleka, 4 kostki lodu, 2 łyżeczki cukru, oraz 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej. Całość miksuj około jednej minuty. Kiedy kawowa finezja jest już gotowa, poświęć chwilę na udekorowanie szkła, w którym podasz napój. Na niewielkim ogniu podgrzej kilka kostek mlecznej czekolady, a kiedy konsystencja ze stałej przemieni się w płynną, oblej wewnętrzne ścianki dwóch obłych kieliszków czekoladą. Następnie wstaw kieliszki do chłodnego miejsca, aby czekolada zastygła. Po chwili do tak przygotowanego szkła przelej mrożoną kawę bananową. Dopełnieniem smaku będzie jeszcze bita śmietana i starta gorzka czekolada. :grin: Jejku, aż mi ślinka leci. :wink:
  4. No jak to? Chyba nie sugerujesz, że Twoje bóle są winą nadmiernego spożycia kawy :grin: Toż kawa "zwęża arterie znajdujące się w głowie - co ma ogromny wpływ na ograniczenie skłonności do bólów migrenowych". Z tego wynika, że powinnaś pić więcej kawy to może i bóle głowy znikną :wink:
  5. WPŁYW KAWY NA ORGANIZM (z artykułu o tym samym tytule; portal e-kobiety.pl) Sprawność fizyczna Powszechnie wiadomo, ze kofeina przedłuża zdolność do długotrwałego wysiłku, zwiększając tym samym odporność na zmęczenie. Dlatego też kofeina, zawarta w kawie znana jest sportowcom, jako środek poprawiający sprawność fizyczną. Np. kolarze, po zażyciu 330 mg kofeiny mogli jechać prawie o 20% dłużej, nie zauważając zwiększonego wysiłku. Kofeina, a zatem kawa, zapobiega zmęczeniu mięśni i zwiększa zdolność organizmu do spalania tłuszczów. Głębszy oddech Już w XIX wieku główny składnik kawy, czyli kofeina był stosowany do rozszerzenia oskrzeli, ułatwiając oddychanie. Przeprowadzone we Włoszech badania na ok. 7 tys. dorosłych osób, wykazały zmniejszenie nasilenia i częstotliwości występowania ataków duszności (np. przez pijących regularnie 1 filiżankę kawy - o 5%, a 2 filiżanki - o 23%). Zawarta w kawie kofeina, ułatwia oddychanie, gdyż rozszerza oskrzela i zmniejsza "zmęczenie mięśni oddechowych". Dlatego też zalecana jest dla osób chorych na astmę oraz z przewlekłym zapaleniem oskrzeli. Lepsze ukrwienie Umiarkowane spożycie kawy (2-3 a nawet 4 filiżanki dziennie) wpływa na rozszerzenie arterii serca i zwiększa w ten sposób przepływ krwi, a zatem ukrwienie całego organizmu. Natomiast, co jest niezwykle interesujące, arterie znajdujące się w głowie, ulegają zwężeniu, co ma ogromny wpływ na ograniczenie skłonności do bólów migrenowych. Specyfik na serce Najnowsze badania opublikowane przez brytyjskich naukowców w "Journal of Epidemiology and Community Health", ze szkockiego uniwersytetu zaprzeczają powszechnej opinii, że picie nadmiernych ilości kawy szkodzi zdrowiu. Okazuje się, że jest wręcz przeciwnie, im więcej kawy pijemy, tym mniejsze prawdopodobieństwo choroby serca i śmierci. Badania te trwały ponad 10 lat i objęły ok. 11 tysięcy osób w wieku 40-59 lat. Na odchudzanie Kawa, a właściwie kofeina, przyspiesza przemiany metaboliczne w organizmie, a szczególnie przemianę tłuszczów. Filiżanka kawy może "pomóc" szczególnie osobom, które mają problemy z trawieniem. Ze względu na wyniki badań wykazujące, iż kofeina powoduje przyspieszenie spalania tłuszczy, stwierdzono, że umiarkowane spożycie kawy (oczywiście bez cukru i bez śmietanki) może stanowić korzystny składnik kuracji odchudzającej. Kawa jest także stosowana jako składnik nowej generacji kosmetyków, wpływających na "modelowanie" sylwetki. Przeciwutleniacze Kofeina zdecydowanie jest najważniejszą czynną biologicznie substancją w kawie i poświęcono jej najwięcej uwagi w badaniach. Kawa charakteryzuje się jednak złożonym składem chemicznym. Niektórzy badacze znaleźli dowody na to, że substancje o działaniu przeciw utleniającym tzw. "antyoksydanty", czyli "wymiatacze" wolnych rodników, wytwarzane są także w trakcie procesu palenia kawy. Badania te są w początkowej fazie, ale budzą duże zainteresowanie z względu na korzystny wpływ przeciwutleniaczy żywności na zdrowie. Bez próchnicy W jednym, ze znanych Centrów Badań Stomatologicznych w USA, stwierdzono, że kawa, dzięki zawartości garbników, może przeciwdziałać procesom powodujących próchnicę zębów. Picie kawy, nawet bezkofeinowej, wpływa na ograniczenie działania bakterii na uzębieniu. Już w XVII wieku kawę stosowano, jako środek "odświeżenia" jamy ustnej i mycia zębów, więc można powiedzieć, że dzisiejsze badania "potwierdzają" to dawniejsze zastosowanie kawy. Zmniejszone ryzyko nowotworowe Na "przekór" obawom, że picie kawy może powodować tendencję do zachorowań na choroby nowotworowe, zwłaszcza trzustki i pęcherza moczowego, badania naukowe, prowadzone w wielu krajach, np. Japonii, Norwegii czy USA, nie potwierdziły związku między piciem kawy a zwiększonym występowaniem tych chorób. Z niektórych badań wynikało wręcz, że picie kawy może zmniejszyć ryzyko wystąpienia raka jelita grubego, szczególnie u osób, które odżywiają się "tłusto". Niektóre z tych badań, wykazały, że prawdopodobnie mają na to wpływ takie związki jak polifenole i duża zawartość błonnika. Ograniczenie zachorowań na chorobę Parkinsona Ostatnie badania , przeprowadzone we Włoszech (badano ok. 4 tys. starszych osób przez 3 lata) wykazały, że szczególnie kobiety pijące kawę, oczywiście w umiarkowanych ilościach, wykazują mniejsze ryzyko zachorowania na chorobę Parkinsona, niż osoby nie pijące kawy. Sposób na kamienie W badaniach, którymi objęto 81 tys. kobiet w USA, wykazano, że kawa pomaga kobietom uniknąć kamieni nerkowych. Porcja 240 ml kawy pozwalała na zmniejszenie ryzyka o 10%, a w przypadku kawy bezkofeinowej - 9%. Natomiast, co jest ciekawe, to picie kawy kojarzone jest także z niższym ryzykiem zachorowania na kamienie żółciowe, ale u mężczyzn. W 10 letnich badaniach naukowców z Uniwersytetu Harvarda, wykazano niższe ryzyko kamieni żółciowych u mężczyzn pijących 2 do 3 filiżanek kawy dziennie, w stosunku do mężczyzn, którzy nie piją kawy. Ciśnienie w normie Kofeina nie wydaje się być jakimś istotnym "winowajcą" przewlekłego nadciśnienia tętniczego. Naukowcy z Centrum Medycznego Uniwersytetu w Teksasie dokonali badań na 10 tys. Amerykanów z nadciśnieniem tętniczym i nie znaleźli zależności między piciem kawy i jej wpływem na podwyższanie ciśnienia. Natomiast w stresie, przy dużym napięciu psychicznym, u niektórych osób może podwyższyć się ciśnienie po wypiciu kawy, wywołane skojarzonym "efektem kofeiny i stresu". Złagodzenie cukrzycy W jednym z ostatnich badań, przeprowadzonych przez "National Institute for Public Health and Enviroment" w Holandii na "próbie" około 17 tys. Holendrów, wykazano, iż wraz ze zwiększoną konsumpcją kawy, spada ryzyko zachorowania na cukrzycę. Kawa wpływa pozytywnie na przemianę cukrów. W badaniach laboratoryjnych wykazano, że kwas chlorogenowy, odgrywający ogromną rolę w kształtowaniu się bukietu smaku i aromatu, powoduje absorpcję glukozy przez wątrobę. Są to pierwsze badania, które być może w przyszłości wykażą jeszcze większy pozytywny wpływ kawy na ograniczenie zachorowania na cukrzycę. W lepszym humorze Kofeina, zawarta w kawie, to jeden z najbardziej powszechnych środków psychotropowych, mających zdolność wpływania na nastrój. Służy ona nie tylko poprawie nastroju, ale także zmniejsza uczucie przygnębienia. Jeśli ktoś twierdzi, że bez porannej filiżanki kawy nie zacznie się uśmiechać, to jest to prawdą. Dr Melvin Konner z Uniwersytetu Emory stwierdził, że "Wydaje się bardzo prawdopodobne, że wśród milionów osób pijących dużo kawy jest wiele takich, które - świadomie czy nieświadomie - leczą się z depresji". Osłabione kości Nadmierna ilość kawy może sprzyjać powstawaniu osteoporozy poprzez zwiększenie wydalania wapnia, co powoduje "podkradanie" tego minerału z kości. Jedne z ostatnich badań, przeprowadzone w USA, nie wykazały istotnego wpływu na wydalanie wapnia z organizmu. Inne badania, przeprowadzone także w USA, wśród kobiet, pijących 4 filiżanki kawy dziennie, wskazywały zwiększoną podatność na złamania, w porównaniu do kobiet pijących mało kawy lub wcale. Ogólnie można uznać, iż ryzykowne jest nadużywanie kawy, przy jednoczesnym zbyt niskim spożyciu wapnia. Dlatego jest jedna rada dla miłośników, a szczególnie miłośniczek kawy, -więcej wapnia, to znaczy "pijcie mleko i jedzcie sery". Nadkwasota bez kawy Kawa wzmaga wydzielanie kwasów żołądkowych i żółci, dlatego też nie jest wskazana dla osób, które "cierpią" na nadkwasotę. Dlatego niektórzy uważają, iż kawa może zwiększyć chorobę wrzodową. Jednak obszerne badania, przeprowadzone w Szwecji, nie wykazały związku z piciem kawy a występowaniem choroby wrzodowej. Stwierdzono, że kawa bezkofeinowa, także zwiększa wydzielanie kwasów żołądkowych, więc nie kofeina jest "odpowiedzialna" za ten stan. Dlatego też zalecane jest, aby osoby z nadkwasotą ograniczały picie kawy. Macierzyństwo Jak na razie żadne badania nie wykazały związku między piciem kawy przez kobiety ciężarne, a ewentualnymi nieprawidłowościami przebiegu ciąży. Jednak ze względu na możliwość wpływu kofeiny zawartej w kawie, na nadmierne pobudzenie matki jak i płodu, zaleca się ograniczenie spożycia kawy kobietom w ciąży. Również w przypadku karmienia dzieci piersią i możliwości przejścia, wraz z mlekiem matki, kofeiny z kawy do organizmu dziecka, co może powodować nadmierne pobudzenie, a także potencjalne "poddenerowanie" w przypadku bardzo wrażliwych dzieci, zaleca się ograniczenie spożycia kawy. Właściwości drażniące Wiele osób, które są szczególnie "poddatne" na negatywne działanie niektórych związków kawy, zwanych substancjami drażniącymi (np. woski z zewnętrznej części ziarna kawowego czy kwasy garbnikowe), może odczuwać "nie miłe" dolegliwości przewodu pokarmowego. Dla tych osób produkowane są kawy tzw. niskodrażniące, pozbawione w różny sposób tego typu substancji. Ale producenci, dbający o swoich konsumentów, stosują takie technologie, gdzie po procesie palenia usuwane są dodatkowo tzw. łuski kawowe. W ten sposób także obniża się zawartość substancji drażniących, mimo iż na rynku te kawy nie występują pod nazwą "niskodrażniących". Również, aby w naparach było mniej substancji drażniących i tłuszczów, powinniśmy pić kawę "filtrowaną", a nie po prostu zalewaną wrzącą wodą w szklance czy filiżance.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.