Skocz do zawartości

uretan

Aktywni Smakowicze
  • Liczba zawartości

    175
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana uretan w dniu 18 Sierpnia 2017

Użytkownicy przyznają uretan punkty reputacji!

Reputacja

2 Neutralny

O uretan

  • Tytuł
    Przyjaciel Smacznego

Informacje o użytkowniku

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

18364 wyświetleń profilu
  1. Przy tak małej grubości farszu i surowe się upiecze, ale można wziąć także mielone gotowane (np z zupy) albo nawet pieczone.
  2. Radzę przeczytać z uwagą zakończenie przepisu ;). Oczywiście, że ruski też można, tylko do farszu trzeba dodać surowe jajko (żeby się nie rozciapciał)
  3. Jest to moja ukochana potrawa z wołowiny. Stanowi komplet z dodatkami, które sprawdziły się przez wiele lat przyrządzania. Robię je przynajmniej raz w miesiącu. Przygotowanie trwa dość długo, ale te zrazy w zasadzie "robią się same". Można w tym czasie robić coś innego, byle od czasu do czasu zajrzeć pod pokrywkę (i powęszyć ;)) Składniki: 1 kg wołowiny bez kości (ligawa, roastbef), 0,5 kg cebuli, 3 - 4 dag grzybów suszonych (wypraktykowałem, że najlepsze są maślaki - silny aromat i ciemny kolor), 5 zgniecionych owoców jałowca, 1 zmiażdżony ząbek czosnku, pół listka laurowego, 1 szklanka mo
  4. Darek`s. Bardzo się cieszę. Lubię, gdy proste przepisy smakują.
  5. A możesz sobie nabyć pędzelek kuchenny i przed każdym naleśnikiem po prostu lekko "pomalować" patelnię tłuszczem. Ja czasami (w braku pędzelka) używam zwilżonego tłuszczem tamponika zwiniętego z kawałka papierowego ręcznika. Też działa.
  6. Składniki: 1 główka świeżych brokułów lub 1 paczka mrożonych, 15 dag sera feta, pół szklanki łuskanych ziaren słonecznika, łyżka oliwy, pieprz. Wykonanie: Brokuły podzielić na różyczki, wrzucić na lekko osolony wrzątek, ugotować do miękkości, odcedzić, ostudzić. Ziarna słonecznika wsypać na patelnię i prażyć na małym ogniu do lekkiego zrumienienia (staną się wtedy kruche i chrupiące). Ser pokroić w małą kostkę (o boku ok 0,5 cm). Wymieszać brokuły ze słonecznikiem, kostkami sera, oliwą i dwiema szczyptami pieprzu. Smakoszom radzę dorzucić 1 zmiażdżony ząbek czosnku. Delikatnie wymieszać. Odst
  7. uretan

    Buraczki

    Z doświadczenia wiem, że takie buraczki przeznaczone na zimną sałatkę lub gorącą jarzynkę są znacznie smaczniejsze niż gotowane (podczas pieczenia cały smak pozostaje w buraczku) :-)
  8. Mimo, że przypomina gęstą zupę, umieszczam ten gulasz w "daniach głównych" ponieważ tak naprawdę jest to jednogarnkowa potrawa, która np. mnie wystarcza za cały obiad. Składniki: 60 dag wołowiny bez kości, 1 czubata łyżka smalcu (najlepiej z wędzonej słoniny), 3 duże cebule, 3 średnie ziemniaki, torebka słodkiej czerwonej papryki, 1 marchew, 1 pietruszka, 1 czerwona papryka, 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego, sól, pieprz, kminek. Wykonanie: Mięso pokroić w drobną kostkę, szybko przysmażyć na silnym ogniu na rozgrzanym smalcu w garnku, na 30 sekund przed końcem smażenia dodać łyżeczkę kmink
  9. Składniki: 1 kg małych ogórków (3-7 cm długości), 1 marchewka, 5—6 małych cebulek, 4 listki laurowe,kilka ziaren pieprzu, 3-5 dag soli, 1/4 szklanki octu 10 %, 2,5 szklanki wody, 4 ząbki czosnku (ja dodaję jeszcze łyżeczkę świeżo wyłuskanych nasion kopru). Wykonanie: Ogórki umyć, najlepiej szorując szczoteczką. Wrzucić je na moment do wrzątku, odcedzić i przelać zimną wodą. Nakłuć każdy ogórek widelcem, natrzeć solą, ułożyć w porcelanowym naczyniu, obciążyć talerzykiem, nakryć i odstawić na 12 godz. Marchewkę umyć, oskrobać, pokroić w talarki lub gwiazdki i razem z oczyszczoną cebulą wrzuc
  10. Jeśli chcesz aby naleśniki były mniej chrupkie, zmniejsz ilość wody na rzecz mleka (tłustego). Z "przypałami" po drugiej stronie naleśnika częściowo poradzisz sobie robiąc ogólnie trochę gęstsze ciasto (jak dobra śmietana) i dodając do ciasta w trakcie miksowania 2 -3 łyżek oliwy.
  11. Składniki: 0,5 kg żółtego sera dobrze się topiącego, jajko, bułka tarta, pieprz, oregano, oliwa do smażenia Wykonanie: Ser pokroić na plastry o grubości 1 cm. Jajko rozbełtać, dodać szczyptę pieprzu i ewentualnie oregano. Plastry sera dokładnie unurzać w jajku, obtoczyć tartą bułką. Czynność powtórzyć (panierka musi być gruba, aby stopiony ser nie wypłynął) smażyć na rozgrzanej oliwie z obydwu stron do zrumienienia. Podawać gorący. Może służyć jako przekąska lub podstawa dania obiadowego - wtedy można podać z ziemniakami, frytkami, kluskami i dowolną surówką. Zamiast tartej bułki można użyć j
  12. Składniki: (Na 2 osoby) Dwa 1,5 cm kotlety z karkówki, 10 dag surowego, wędzonego boczku, 2 pory obrane z twardych liści, 1 ząbek czosnku, 1 łyżeczka miodu, mała puszeczka koncentratu pomidorowego, vegeta, sól, pieprz, świeża bazylia. Wykonanie: Boczek pokroić w drobną kostkę, zesmażyć. Karkówkę pociąć na paski o kwadratowym przekroju, dodać do boczku, smażyć na dość silnym ogniu do lekkiego zrumienienia. Zmniejszyć ogień, dodać pory pokrojone w cienkie plasterki, zmiażdżony czosnek, miód, koncentrat pomidorowy, łyżeczkę vegety. Dusić pod przykryciem do miękkości mięsa. W razie zbytniego wygo
  13. Składniki: 1 szklanka ryżu parboiled, 2 kostki bulionu grzybowego, 2 łyżeczki kurkumy, 1 łyżka masła, 1 duża czerwona papryka, 1 por (część biała i zielona), 1 średni gładki ogórek, dwa duże twarde pomidory, mały słoik pieczarek marynowanych (UWAGA! zachować zalewę), mały słoik jasnych oliwek, mała puszka kukurydzy konserwowej, 1 ząbek czosnku, 2 łyżki oliwy z oliwek, 1 łyżeczka miodu, sól i pieprz. Wykonanie: Ryż zalać w garnku 2,5 szklankami wrzątku, dodać kurkumę, rozdrobnione kostki bulionowe i masło, doprowadzić do wrzenia. Gotować pod przykryciem na najmniejszym ogniu do chwili całkowit
  14. A propos rumu. Można go samemu przygotować z czystej wódki, odrobniny cukru i esencji (nie aromatu! bo aromaty są na oleju) rumowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.