Skocz do zawartości
Iza22

Dieta Strukturalna Dr Bardadyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od tygodnia jestem na diecie strukturalnej opierającej się na zdrowym odżywianiu i przygotowywaniu rozmaitych koktajli np wzmacniający układ nerwowy, odchudzający, oczyszczający, odmładzający. Schudłam już 1,5 kg chociaż nie trzymam się ściśle diety rano piję koktajle oraz na kolację. Czy ktoś już może stosował tę dietę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dieta strukturalna oparta jest na bardzo prostej zasadzie. Wszystkie zalecane w niej produkty zawierają minimum kalorii oraz maksimum witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy. W efekcie powstała lista pokarmów najbardziej wartościowych dla współczesnego człowieka, tzw. Lista produktów strukturalnych. Regularne spożywanie produktów strukturalnych zapewnia wzmocnienie, regenerację i odmłodzenie organizmu oraz trwałą redukcję masy ciała.

Dieta strukturalna doskonale sprawdza się podczas odchudzania, a jednocześnie jest zalecana w profilaktyce i leczeniu chorób cywilizacyjnych, takich jak: miażdżyca, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca, nadciśnienie, schorzenia zwyrodnieniowe stawów, osteoporoza, problemy dermatologiczne, alergie oraz zespół przewlekłego zmęczenia.

Dzięki maksymalnym dawkom naturalnych witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy, produkty strukturalne zapewniają prawidłowe tempo przemiany materii, nawet podczas znacznego ograniczenia kaloryczności diety. W rezultacie nie występuje efekt jojo, a pozostanie na produktach strukturalnych także po zakończeniu kuracji odchudzającej, pozwala na trwałe unormowanie masy ciała, nawet bez ciągłego kontrolowania kaloryczności diety. Wystarczy, że co najmniej 2/3 Twojej diety będą stanowiły produkty strukturalne.

Dieta strukturalna jest dietą pełnowartościową, a jej zasady są zgodne z aktualnym stanem wiedzy medycznej i nauk o żywieniu

A oto produkty strukturalne im więcej gwiazdek tym lepiej :razz:

Produkty Zbożowe

chleb pełnoziarnisty (razowy) ***

kasza gryczana *****

kasza jaglana****

kiełki pszenicy ****

makaron razowy***

muesli bez cukru*

otręby owsiane****

otręby pszenne****

płatki owsiane*****

ryż brązowy***

ryż dziki****

zarodki pszenne*****

Warzywa

brokuły****

brukselka**

buraki****

cebula***

cykoria**

czosnek*****

dynia****

kalafior***

kapusta*****

marchew****

oliwki**

papryka****

pietruszka**

pomidory***

rzeżucha****

rzodkiewka***

sałata****

szpinak***

ziemniaki***

Owoce

ananas****

aronia*****

awokado*****

banany****

cytryny**

figi****

grejpfruty****

jabłka***

jagody czarne*****

kiwi**

maliny***

morele***

pomarańcze***

porzeczki czarne****

śliwki***

truskawki***

winogrona****

wiśnie*****

żurawiny****

Orzechy i pestki

migdały***

nasiona słonecznika*****

orzechy brazylijskie****

orzechy nerkowca***

orzechy laskowe***

orzechy włoskie***

pestki dyni*****

sezam****

siemię lniane*****

Produkty białkowe

fasola***

groch****

jaja*****jogurt***

kefir***

kurczak***

łosoś****

morszczuk*

mintaj**

pstrąg*

soczewica*****

soja*****

sola**

śledź***

tofu (ser sojowy)****

tuńczyk****

wątróbka cielęca lub drobiowa***

Tłuszcze

masło*

oliwa z oliwek****

olej rzepakowy****

olej lniany****

Napoje

herbata zielona*****

herbata czerwona****

kakao****

mleko sojowe***

naturalne soki warzywne i owocowe**

napar ze skrzypu*****

sok brzozowy****

wino czerwone***

woda mineralna*****

Inne

czekolada gorzka***

drożdże piwne***

melasa trzcinowa****

miód****

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, ja od ponad miesiaca staram sie stosowac do strukturalnej, choc nie zupelnie scisle, schudlam od tego czasu juz 5 kg, w weekendy robie weekendowa, natomiast w tygodniu pol na pol stosuje sie do listy strukturalnych produktow, choc w zasadzie do wiekszosci, po prostu jem dietetycznie, w tyg tez raczej koktajli nie pije, lub mniej, bo codziennie pije na kolacje sok marchwiowo- selerowo- jakblkowy. Jem za to placuszki, ktore codziennie robie z otrebow, dodaje rozgniecionego banana, jagody, orzechy, jajko i odrobine niskotluszczowego jogurtu naturalnego i slodze mazeina, sa przepyszne. Wychodze troche poza granice listy produktow podanych przez doktora ale trzymam sie po prostu zdrowego i dietetycznego zywienia. Dzis koncze kolejna weekendowa, jutro okaze sie, czy poszedl nastepny kilogram. Jestem zadowolona, bo lubie warzywa, owoce, chleb pelnoziarnisty i w zasadzie nie cierpie smakowo na tej diecie, choc oczywiscie ograniczenia sa -jak przy kazdej diecie. Ale jest ona trafiona w moj gust smakowy, wiec jest ok. Rok temu stosowalam dukana i to byla dla mnie straszna meczarnia, bo musialam jesc tego, czego nie lubie- czyli glownie mieso, za ktorym srednio przepadam i nie jem go za wiele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.