Skocz do zawartości

skuwiakowa

Smakowicze
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana skuwiakowa w dniu 8 Październik 2010

Użytkownicy przyznają skuwiakowa punkty reputacji!

Reputacja

2 Neutralny

O skuwiakowa

  • Tytuł
    Nowy forumowicz

Informacje o użytkowniku

  • Płeć
    Kobieta
  • Lokalizacja
    Gorzów
  • Zainteresowania
    ostatnio pieczenie i gotowanie czegoś nowego
  1. Prosta sałatka gyros: SKŁADNIKI: kapusta pekińska piersi z kurczaka przyprawa gyros kukurydza z puszki ( niekoniecznie) olej do smażenia ( nie dużo) Sos czosnkowy: czosnek przeciśnięty przez praskę lub bardzo drobno posiekany, śmietana, majonez, sol i pieprz. ( na 1 łyżkę majonezu daje się 2 łyżki śmietany). wszystko wymieszaj Wykonanie: Piersi kurczaka pokrój w drobną kosteczkę, zasyp przyprawą gyros i odstaw na kwadrans. Kapustkę drobno pokrój. Mięsko podsmaż na oleju. gotowe dodaj do kapustki.Następnie dodaj kukurydze i sos czosnkowy. dopraw do smaku. Smacznego!
  2. skuwiakowa

    Sosy Do Potraw

    Exit708 podaje ci przepis sos vinegret: 2 ząbki czosnku rozetrzyj z solą, pieprzem i 1/2 łyżeczki cukru. Wymieszaj z sokiem z cytryny i oliwą. Sos czosnkowy: majonez + śmietana + czosnek + sól i pieprz Sos jogurtowy: majonez + jogurt naturalny + przyprawy (sol, pieprz, szczypiorek). Zamiast majonezu można dodać śmietany. Sos musztardowy: ugotowane na twardo żółtko utrzyj z 2 łyżkami musztardy, sola i pieprzem. Połącz z oliwa i sokiem cytryny.
  3. skuwiakowa

    Rewelacyjna Dieta Protal !

    Witam. Ja jakoś nie odważyłam się na dietę protal. Dużo słyszałam o jej efektach, ale słyszałam też, że niby obciąża znacznie nerki. Dlatego decydowałam się na inną dietę, moja własną. Po prostu zaczęłam jeść mniej i częściej. Zmieniłam też sposób przygotowywania niektórych dań, praktycznie wykluczyłam słodycze ( jak sobie pozwolę to na odrobinkę), zamiast moich ulubionych chipsów jem chrupki kukurydziane, itd. staram się przed każdym posiłkiem ćwiczyć lub wykonywać jakieś czynności domowe - to przyspiesza przemianę materii. Co prawda kilogramy tracę powoli, ale nie mam tez dużo do zrzucenia (zaledwie parę kilo). wiem jednak, że jest to zdrowsze dla organizmu. Mój żołądek się skurczył, przez co nie muszę już tyle jeść by się najeść. I bardziej mnie cieszy każdy zrzucony kilogram:grin: Trzymam kciuki za wszystkie odchudzające się Panie!
  4. Dziś piekłam te bułeczki. Po prostu przepyszne!!! mi wyszło blisko 30 bułeczek. Dziękuję za przepis :wink:
  5. Składniki ( wychodzą z nich 2 sztuki): - 30 g świeżych drożdży - 400 ml ciepłej wody - 90 g cukru - 1 kg mąki - łyżka soli - 3 jajka - 100 g roztopionego masła - 1 jajko do posmarowania Wykonanie: Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie. Dodać 850 g mąki, cukier, sól, roztrzepane 3 jajka i masło. Wymieszać. Następnie dodawać resztę mąki do momentu uzyskania elastycznego, ale niezbyt klejącego ciasta ( ja nigdy nie zużywam pozostałych 150g mąki - zawsze mniej). Gdy ciasto będzie odchodzić od ścianek wyrabiamy je ok. 5 min na blacie. Odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na 2 godz. W międzyczasie ciasto odgazowujemy. Po wyrośnięciu ciasto dzielimy na 2 części i zaplatamy z nich 2 chałki. znów zostawiamy do wyrośnięcia. tym razem na 40 min. Po wyrośnięciu smarujemy chałki roztrzepanym jajkiem. Możemy posypać je makiem lub kruszonką. Pieczemy 25 - 30 min w temp. 180 st. C. Gorąco polecam ten przepis. Chałki są pyszne i świeże parę dni.
  6. skuwiakowa

    Tanie Gotowanie

    ja lubie robić placki marchwiowe. marchew tre na duzych oczkach tarki, ser tak samo i kroje w drobna kostke cebule. dodaje do tego troche mąki, wegety, odrobine wody i wbijam jajko. mieszam. ma miec dość gęsta konsystencję. prpporcje składników wg uznania.smażę na oleju jak placki ziemniaczne. podaje z ketchupem lub sosem czosnkowym. pychotka!
  7. ok. jeśli chodzi o gotowanie - nie lubie robić gołąbków pieczenie- nie lubię piec gdy muszę, bo ktoś nas odwiedza. muszę miec wene do tego porządki- nie lubię myć podłóg, ale niestety musze dość często , bo mam jasne panele i kafelki
  8. w "PRZYJACIÓŁCE" też są dobre przepisy. wielokrotnie z nich korzystam a niektóre zawitały na stałe do mojego menu
  9. Ja piekłam jabłecznik na jakąś imprezę klasową mojej siostry i tak jak ty zamiast cukru pudru posypałam mąką ziemniaczaną. zorientowałam sie dopiero gdy siostra zabrała ciasto ze sobą, a w domu zostal kawałek dla nas. na szczęscie nikt się nie zorientował prócz domowników
  10. ja wpadłam na pomysł upieczenia tortu mężowi na urodziny. w końcu skończyło się na tym, że piekłam 2 biszkopty, i niestety każdy z nich wyrastał a potem klap. mimo, że nie otwierałam piecyka od razu po wyłączeniu. na szczęście nie było zakalca i skleciłam z nich jeden tort. mąż był zadowolony, ale trochę sie zdziwił jak dmuchał świeczki,bo co zgasły to zaraz znów sie paliły. jak się okazało kupiłam w pośpiechu nie gasnace.
  11. skuwiakowa

    Proste Ciasto

    Przepis na szybkie i tanie ciasto: BISZKOPT Z OWOCAMI I PIANKĄ Składniki na biszkopt: 4 jajka 10 dkg cukru pudru ( pół szklanki) 10 dkg mąki ( ja daje ok. 3/4 szkl.) 4 łyżki śmietany łyżeczka proszku do pieczenia Wykonanie: Ubij pianę z białek, pod koniec ubijania dodaj ok. 3 dkg cukru pudru. Żółtka utrzyj z pozostałym cukrem na pulchna masę, dodaj śmietanę, lekko wymieszaj z mąką i proszkiem do pieczenia. potem łyżką dodawaj pianę i tą łyżką delikatnie mieszaj (NIE MIKSUJ!). piec w nagrzanym piekarniku 25-30 min w 180 st. C. Pieczemy w mniejszej blaszce kwadratowej. biszkopt wyrasta cieńki, typowy na spód. Pianka: galaretkę rozpuścić w szklance wrzątku śnieżka ubić śnieżkę. Potem dodawać stopniowo już gęstniejącą galaretkę i miksować. Na biszkopt wykładamy owoce, zalewamy pianą i wstawiamy do lodówki by zastygła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.