Skocz do zawartości

Czy Low-Carb Może Być Smaczny?


venize

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnimi czasy walczę z nadwagą i proszę Was o porady co można przyrządzić smacznego z bardzo niewielką ilością węglowodanów?

Produkty bez ograniczeń to wszystkie mięsa (w tym również smalec), ryby, jaja i większość warzyw (w tym oleje roślinne).

Produkty w ograniczonych ilościach:

Ser żółty - 100g

Śmietana, majonez, sok z cytryny, sos sojowy - 4 łyżki (dla każdego z osobna)

Bulion - 2 szklanki

Warzywa, które mi szczególnie smakują to: pieczarki, cebula, papryka, pomidory. Nie ukrywam, że dlatego, bo kojarzą mi się z pizzą Dołączona grafika

Myślę o dwóch rzeczach:

1. Sałatka: sałata, pomidory, majonez, jajka na twardo, boczek i sos winegret.

2. Myślałem o takiej niby-lasagne'i. Mięso mielone podsmażone z cebulką i pieczarkami. Do tego pomidory i pieczarki, posypać tartym serem i do piekarnika.

Sos sojowy nawet nie wiem do czego by pasował, a bulion to lubię pić zamiast herbaty, więc się nie zmarnuje LOL

Co myślicie? W kulinariach mam zero doświadczenia, więc z otwartym umysłem przyjmę każdą poradę jak i krytykę.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :smile:

Widzę, że wiesz co możesz jeść a czego unikać, a to już dobrze :smile:

Te dwie rzeczy, które napisałaś myślę, że mogą być :smile:

Sosem sojowym możesz przyprawiać zupy, sosy, sałatki, generalnie wszystko. Można nim marynować mięso.

Można przygotować:

:arrow: wiosenny twarożek (chudy biały ser, jogurt naturalny, rzodkiewki, zielony ogórek, szczypiorek);

:arrow: jajecznicę z dodatkiem boczku, pomidorów lub papryki;

:arrow: omlet z cebulą, pomidorem;

:arrow: szaszłyki drobiowe z cebulą i cukinią;

:arrow: grillowaną rybę z warzywami;

:arrow: sałatkę z pomidorów, kawałków indyka, oliwy z oliwek, soku z cytryny i ziół;

:arrow: sałatkę z zielonej sałaty, pomidorów, bazylii, rzodkiewek i oliwy z oliwek;

:arrow: surówkę z kapusty pekińskiej, kiszonych ogórków, pestek słonecznika, szczypiorku;

:arrow: surówkę z kiszonej kapusty, marchewki i oliwy z oliwek;

:arrow: jogurt naturalny z dodatkiem owoców i płatków migdałów lub pestek dyni;

:arrow: zapiekankę z warzyw (np.: brokuła, kalafiora, pora, marchewki, fasolki szparagowej, cebuli, czosnku) i polędwicy, szynki;

:arrow: zupę jarzynową może być też krem z warzyw.

Możesz zerknąć również tutaj:

:arrow: http://www.smaczny.p...owa_na_kolorowo tylko bez ziemniaków

:arrow: http://www.smaczny.p..._dla_diabetykow

:arrow: http://www.smaczny.p...rczaka_i_cebuli

:arrow: http://www.smaczny.p...czna_jajecznica

:arrow: http://www.smaczny.p..._dla_diabetykow

:arrow: http://www.smaczny.p...rdowej_glazurze

:arrow: http://www.smaczny.p...i_pestkami_dyni

Mam nadzieję, że trochę pomogłam :grin:

Ps. jeśli coś źle napisałam to proszę mnie poprawiać :blush:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.