Skocz do zawartości
Forum Kulinarne Smaczny.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pani Janko ja chetnie wyprobuje pani przepis na tegoroczne pierniczki! Wygladaja przeslicznie,sa takie kolorowe:D tak sie zastanawialam czy zrobic z calej porcji.. no i ciasto sie chlodzi z calej:-)mam pytanko co do lukru..czy kiedy dodam kurkumy to lukier nie zmieni smaku? jeszcze nie uzywalam tej przyprawy no ale do lukru juz zakupiona:-) kiedy zrobie pierniczki podziele sie opinia.Pozdrawiam serdecznie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wskazówki jak zrobić kolorowy lukier? Dzięki.

<H1 style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Barwienie lukrów do ozdabiania</H1>Biały lukier można pokolorować za pomocą gotowych barwników spożywczych, można też skorzystać z babcinych sposobów...

Na różowo sok wiśniowy, sok malinowy, sok z buraków, barszcz w proszku, grenadyna (w wersji, którą będą jeść dorośli);

Na czerwono sproszkowana papryka;

Na fioletowo sok z czarnych porzeczek;

Na brązowo kakao, kawa rozpuszczalna, kawa Inka;

Na żółto/pomarańczowo ucierając lukier, dodajemy odrobinę szafranu namoczonego w spirytusie, curry bądź kurkumy, można też dolać trochę soku marchwiowego;

Na zielono sok z przegotowanych liści szpinaku;

Na seledynowo galaretka agrestowa, do ucierania można też dodać białko, w którym przez noc moczyły się surowe ziarna kawy (niepalone);

Na kremowo karmel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Annar-bardzo dziękuję za podpowiedź .

AsienkaCieszę sie że chcesz je wypróbować.

Jeśli chodzi o pieczenie to:Wałkuję ciut grubiej(O.5 cm),a podczas pieczenia pilnuję,sprawdzam.Spód powinien być podpieczony,a wierzch delikatnie miękki.Jednego piernika naciskam paluchem ,gdy leciutko się ugina jest ok. Nie wiem czy dobrze to przekazałam.

Pokazać to co innego. :)

Po wystygnięciu pakuję w puszki.Można zaraz po ostudzeniu lukrować.

Twarde wychodzą wtedy,gdy się je długo piecze.

Lukier robię 1:1 tzn.1 białko i 1 szklanka cukru pudru.Jeśli białko jest duże,wtedy daję cukru więcej.

Tegoroczne lukrowałam gęstym lukrem.Nie lubię mojej szprycy więc użyłam woreczka foliowego(najlepszy jest woreczek po mleku),zrobiłam w narożniku małą dziurkę i wyciskałam esy -floresy,potem delikatnie maczałam w posypce i wyszły mi takie wzorki.

Nie mam takich zdolności jak niektóre dziewczyny,więc ratuję się sposobem. :)

Całe lukrowane to robota W,chociaż im starsza,tym szybciej jej mija zapał. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za rady napewno z nich skorzystam!:) dzis czas juz piec moje pierniki,choc i tak w tym roku dosyc pozno je pieke :-) ale lepiej pozno niz wcale :) ja bede musiala sama lukrowac pierniczki poniewaz nie mam jeszcze dzieci ktore moglyby mi pomoc:-)pozdrawiam serdecznie!

Annar- super ze wstawilas domowe sposoby barwienia lukru!:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pani Janeczko praca byla bardzo przyjemna i tak pieknie pachnialo piernikami w calym mieszkaniu... :) wlasnie zrobilam im zdjecia,musze je spakowac bo juz lukier zastygnal. sa takie pyszne! nawet moj narzeczony powiedzial ze sa dobre choc nie przepada za piernikami i oczywiscie przylaczyl sie do ich zdobienia :) bardzo duzo wyszlo mi tych pierniczkow ze chyba 2 miesiace bedziemy je jesc :) dziekuje bardzo za przepis! pozdrawiam serdecznie!Asia ps. zostawiam 5+ :-))

post-6578-1229381463_thumb.jpg

post-6578-1229381725_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janeczko,jak długo musi leżec to ciasto przed pieczeniem?Ile dni? Zawsze robiłam pierniczki z przepisu,według którego od razu się piekło. Można je potem przechowac w plastikowych pojemnikach,gdzieś mi poznikały puszki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :D Basiu K ja nie jestem ekspertka jak pani Janeczka ale ja pieklam je w zeszlym roku i u mnie lezaly chyba 4 dni i wtedy je pieklam. Ale slyszalam ze niektorzy zostawiaja mase piernikowa nawet na tydzien.

W zeszlym roku robilam dosyc pozno pierniczki,tegoroczne przygotuje juz w tym tygodniu.

W tym roku znow gosci u mnie przepis pani Janki :) pysznosci;)pozdrawiam autorke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nigdy nie piekłam pierniczków, w weekend był mój debiut:) A właściwie próba generalna czy wyjdą, bo chcę na święta zrobić. Trochę ze mnie leniuch, ale pewnie gdybym nie spotkała w sklepie pierniczków z Dr. Oetkera nigdy nie zdobyłabym się na to żeby upiec pierniczki. Mieliśmy z synkiem niezłą zabawę z wycinaniem i dekorowaniem, kuchnia wyglądała jak małe pobojowisko ale się opłacało, bo pierniczki wyszły pyszne i na święta na pewno je zrobimy. Tak wygląda opakowanie ( w środku jest nawet foremka) post-11639-1259573615_thumb.jpg a to nasze dzieło:) post-11639-1259573629_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.