naglowek smaczny.pl przepisy kulinarne
Autor: Dorota
Dodano: 29.07.2005
Odsłon dziennie: 9

Zdjęcia Komentarze

Składniki:

2 szklanki mleka w proszku
3 serki homogenizowane waniliowe
25 dag margaryny
½ szklanki cukru
2-3 opakowania okrągłych biszkoptów (ok. 30 dag)
1 żółtko
3 galaretki pomarańczowe
2 łyżki żelatyny
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej

Sposób wykonania:

W półtorej szklanki gorącej wody rozpuścić 1 galaretkę i ostudzić. Następnie nasączać biszkopty w tej galaretce i kłaść jeden obok drugiego na wysmarowanej tłuszczem prostokątnej formie o wymiarach 25 na 36 cm.

Margarynę, cukier i żółtko utrzeć na pulchną masę, następnie dodawać powoli serki homogenizowane, mleko w proszku, rozpuszczoną w dwóch łyżkach wody i ostudzoną kawę, cały czas ucierając. Pod koniec dodać letnią żelatynę rozpuszczoną w ½ szklanki gorącej wody. Wszystko dokładnie wymieszać i wylać na biszkopty.

Gdy masa zgęstnieje ponownie nasączyć biszkopty w galaretce i kłaść na masę jeden obok drugiego. Ciasto włożyć na ½ godziny do lodówki.

Dwie galaretki przygotować wg przepisu na opakowaniu, a gdy zacznie tężeć polać ciasto. Schłodzić. Najlepiej podawać następnego dnia.

Smacznego.

Sprawdź korzyści z EXTRA.smaczny.pl
Duuużo więcej przepisów i porad kulinarnych
Na EXTRA smacznym znajdziesz już aż 6484 sprawdzonych przepisów i 1495 porad kulinarnych! Wszystko to taniej niż najtańszy miesięcznik w kiosku.
Liczysz kalorie?
U nas zobaczysz ile kalorii, białek, węglowodanów, tłuszczy i cholesterolu ma dana potrawa. W każdej chwili dostępny jest wygodny kalkulator kalorii.
Zero reklam
Jako użytkownik extra.smaczny.pl nie zobaczysz już na naszej stronie ani jednej reklamy. Przeglądasz serwis komfortowo i szybko!
Dodawaj własne przepisy
Załóż własną Internetową Książkę Kucharską i dziel się z nami własnymi przepisami i poradami. Dla każdego przepisu automatycznie wyliczymy kalorie i składniki odżywcze.
Dołącz do naszej społeczności!
Z extra.smaczny.pl skorzystały już tysiące użytkowników. Dołącz do nas, przeglądaj przepisy i dziel się własnymi, sprawdzonymi recepturami. Zapraszamy!
Sprawdź extra.smaczny.pl » Cennik »
Miesięczny koszt korzystania z serwisu od 1,66 zł (z VAT)
Zobacz także podobne przepisy:
Sprawdź extra przepisy na extra.smaczny.pl:
Do poczytania:
Sprawdź także inne przepisy:
Komentarze do przepisu:
Dziękuję :)
Dorota [2014-01-02 13:24:37]
Dobre ! Polecam
ata [2014-01-01 17:46:31]
No to szkoda, że ta masa się zważyła, lecz nie wiem dlaczego...
Dorota [2013-12-31 15:22:11]
ciasto przecietne denerwujace jest to ze masa się wazy wiele roznych mas robilam i nigdy mi się nie zwazyla a ta niestety wyszla beznadziejna
D.W. [2013-12-31 10:48:49]
Można, oczywiście :) Powodzenia :)
Dorota [2012-05-11 19:29:10]
czy można dodać inną galaretke , np wiśniową/
aga [2012-05-11 18:23:17]
jeśli masa wam się zważy pod koniec zamieńcie mikser na blender i wszystko ładnie się ukręci na puszystą gładziutką masę. Robię to ciasto już od kilku lat i zawsze wychodzi, fajnie wygląda też z nowymi galaretkami: turkusową lub różową:)
dorota [2012-03-30 13:25:34]
pycha polecam :)
gosia [2011-07-30 14:06:59]
Ciasto jest bardzo dobre, nawet moja teściowa pochwaliła, co prawda trochę się zważyło ale i tak smakowało
Marta [2011-02-17 13:52:32]
Bardzo się cieszę, że cappuccino się udało i że Wam zasmakowało. Serdecznie pozdrawiam :)
Dorota [2010-11-03 12:44:31]
Bardzo dobre. Krem się nie zważył ;) Ciasto szybko znikło ze stołu. Na drugi raz nie będę jednak moczyła biszkoptów kładzionych na spód blachy może wtedy będzie się lepiej wyciągało. Ale ogólnie bardzo dobre polecam
Monika [2010-11-03 12:31:33]
Bardzo się cieszę, że ciasto smakowało. Serdecznie pozdrawiam :)
Dorota [2010-10-13 12:31:41]
Ciasto przepyszne! Wszystkim polecam. Ja dalam 3 serki po 200g i bylo dobrze. Niestety troszke zwazyla mi sie masa. Ale w efekcie koncowym nie bylo tego widać. na pewno bede robic jeszcze raz.:)
Frużelina [2010-10-11 11:16:42]
1 serek o wadze około 15 dag.
Dorota [2010-10-07 10:05:25]
Te serki homogenizowane to jakiej wielkości?
Emilia [2010-10-07 08:30:15]
Dodajemy kolejne składniki i nadal ucieramy mikserem, nie łyżką. Powodzenia :)
Dorota [2010-07-28 10:58:42]
a po zmiksowaniu margaruny cukru i żółtka pozniej reszte skladnikow iesza się łyżką?
Izaa [2010-07-23 10:48:01]
Kawę należy rozpuścić w dwóch łyżkach wody, ostudzić i dodać do masy. Powodzenia :)
Dorota [2010-07-19 10:23:54]
a tą kawę to dodawać do tej masy taka w proszku czy rozpuszczona w wodzie.?
Maleńkaa [2010-07-16 15:48:18]
Mieszkam za granica i nie mam mleka w proszku .Zamiast niego dalam sucha kawe cappuccino w proszku i wtedy nie dodalam kawy rozpuszczalnej. Efekt ten sam . Ciasto pyszne.
Elwira [2010-02-02 15:43:04]
ciasto bardzo pyszne robiłam pierwszy raz do kawy dla gosci w niedziele smakowało im
agak168 [2009-09-28 11:17:04]
ciasto jest naprawdę pyszne idealne na upały. Będę robiła go po raz n-ty raz :))
aventia [2009-07-24 16:35:46]
za kazdym razem waza mi sie serki,ale je podgrzewam i jest ok
Mona [2009-07-08 19:47:56]
jak dla mnie ciasto jest okropne.strasznie sztuczne. posmak tabliczki czekolado podobnej. chyba naprawde nie jedliscie prawidziwego ciasta cappuccino!!!!!!!!1
dzola [2009-03-03 16:59:27]
Ciasto jest pyszne, palce lizać!!!! Polecam bardzo!!
Netlik-ANETA [2009-02-16 17:48:31]
Ciasto jest przepyszne, a do tego proste w wykonaniu i w miarę szybkie :) Dziękuję
Marta-Białystok [2008-12-24 11:40:20]
Coś niesamowitego,to ciasto rozpływa się w ustach.
Beata [2008-04-04 19:28:18]
bardzo fajne to ciasto. Pozdrawiam p. Dorotę i podziwiam że musi czasami odpowiadac na trochę głupie, nielogiczne pytania.
asika [2008-03-27 21:54:16]
Z takim mlekiem dla dzieci jeszcze nie robiłam. Ja korzystałam z mleka w proszku Mlekovita.
Dorota [2008-03-20 10:33:14]
a jakie ma byc to mleko w proszku takie dla dzieci
Aska [2008-03-15 10:58:13]
Smaczne ciasto! Wyszło bez problrmu :). pozdrawiam.
monia810 [2008-02-14 17:58:27]
Bardzo dobre to ciasto polecam .
Lusi [2008-02-02 21:43:11]
Ciasto jest świetne.
małgośka [2007-11-28 18:19:39]
Kąpiel wodna - jeżeli masa nam się zważy to miskę z tą masą można położyć na np. mniejszym garnku z wrzącą lub powoli gotująca się wodą, ale miska z masą nie powinna dotykać wrzącej wody, czyli tej wody nie powinno być za dużo - tak około pół garnka. I nad taką "kąpielą wodną" zwaną też "nad parą" ubija się dalej zważony krem lub też surowe jajka do kremu.
Dorota [2007-06-28 01:21:03]
Co znaczy "kąpiel wodna"? Pozdrawiam Max
Max [2007-06-25 08:19:21]
ciasto jest suupppeeerrr;) tez mi sie zważyło ale zrobiłam kąpiel wodną i wyszło dobrze. Dam rade, zeby serki dodawać bardzo powoli i w małych ilościach. Wtedy nie powinno sie zważyć. ja tak nie zrobilam i wyszła klapa.
Gabi138 [2007-04-29 14:27:43]
Ciasto rewelacja. Zaraz bede robila drugi raz :) I chodz zwazylo sie, to po zagrzaniu (na malym ogniu, jakies 2min) nie bylo sladu. Mniam :)
[ [2007-04-20 21:08:43]
czy może ktoś zna przepis na własnej roboty serek chomogenizowany?
basia [2007-04-13 17:13:28]
W osobnym naczyniu należy utrzeć ok. pół kostki masła lub margaryny na puszystą masę i do niej dodawać powoli zważoną masę lub do zważonej masy dodać trochę wrzącej wody i dalej miksować. Powodzenia ;)
Dorota [2007-04-07 21:48:57]
Sory bardzo czy ktos wie co robic jak sie masa zwazy??????????????
Iwa [2007-04-06 16:45:54]
ja radzde dodac dwie galaretki malina i pomarancza , bardziej smakowicie wyglada i smakuje a moja siostra powiedziala ze to jest bardzo wyborne ale uwaza je trzy serki homogenizowane to przesada dzien pózniej ona zrobila capuciono z 1 serkiem homogenizowane i bylo lepsze . DAJCIE JEDEN SEREK HOMOGENIZOWANY , NAPRAWDE PEPSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ola :) [2007-03-10 17:36:59]
Gdzie znaleźc przepis na tiramisu?Wystarczy wejsc na www.smacznie.com, wejść w desery,desery inne i wyszukać
tiramisu [2007-01-26 17:25:18]
Cieszę się, że ciasto się udało. Niestety przepisu na tiramisu jeszcze nie mam, ale jak tylko będę miała na pewno go podam na stronie. Pozdrawiam ;)
Dorota [2007-01-16 18:17:54]
Wczorajsza impreza, na którą zaniosłam to ciasto, potwierdziła, że jest ono znakomite. Nic mi się nie zważyło, wszystko wyszło idealnie i przepis wchodzi na stałe do moich ulubionych. Dzięki, Dorotko. A może znasz przepis na tiramisu?
wanda [2007-01-14 11:37:30]
ciasto jest bardzo dobre. zważyła sie masa ale całość podgrzałam i wyszło:)) ewa
ewa [2007-01-04 23:07:19]
Mleko w proszku należy dodać sypkie (w niczym nie rozpuszczone) Powodzenia ;)
Dorota [2006-12-22 01:01:48]
czy to mleko w proszku wsypuje się czy rozpuszcza i wlewa
magda prosę o szybką odpowiedż! [2006-12-21 21:21:49]
Dzięki za przepis;) Mama zrobiła ciasto i się nie zwazyło. Trzeba umieć robić ;DD pozdrawiam
Słupsk [2006-11-29 17:03:17]
jak większości ciasto mi się zważyło, ale podgrzałam masę i wsawilam do lodówki jak trochę zgęstniala to wylałam ją na biszkopty i była super bez śladu po zważeniu. Jutro ponownie robie to ciasto na uroczystość rodzinną. Ciasto jest smaczniutkie.
Hania [2006-08-13 16:38:19]
A JEDNAK MI SIE ZWARZYŁO ;-(( (MIMO ZE SKŁ. BYLY JEDNAKOWEJ TEMPERATURY) DOMYSLAM SIE ZE TO PRZEZ TO IZ PEWNIE SEREK TRZEBA BYLO DAWA PO 1 LYŻCE A JA DALAM CAŁY, ROZMIESZALAM I NAST. ITD. POTEM WLALAM GORACA MARGARYNE BY GO URATOWAĆI NIC, POTEM DALAM ZELATYNE I KLESKA - WIEC TO POGRZALAM I WYLALAM. I BYLO REWELACYJNE.
julitka [2006-08-07 12:22:24]
To dodane mleko, i w ogóle cała tą masę można ucierać mikserem. Powodzenia :)
Dorota [2006-08-04 12:29:06]
DZIĘKI, BO CZESTO PISZE ZE NIE MOZE BYC GRANULOWANE WIEC WOLE SIE UPEWNIC BO NIE WIEDZIALAM CZY ONO SIE NA PEWNO ROZPUSCI.JESZCZE JEDNO CZY DODANE MLEKO TRZEBA UCIERAC CZY MOZNA MIKSEREM?
Julitka [2006-08-04 12:00:27]
Tak, to może być granulowane mleko.
Dorota [2006-08-03 16:34:46]
CZY TO MLEKO W PROSZKU MOŻE BYC GRANULOWANE?
Julitka [2006-08-03 13:59:57]
ciasto smaczne niestety masa sie zwazyla
betsetse [2006-05-22 13:57:41]
Ja znam inną masę cappuccino , która na pewno się nie zważy. PRZEPIS NA MASĘ; 4 żółtka, 1 całe jajko, 3/4 szkl. cukru utrzeć na parze na puszystą masę. Margarynę utrzeć dodać masę z jaj ciągle ucierając następnie dodawać na przemian po 1 łyżce 2 szklanki mleka w proszku i 2 serki homo waniliowe. Ja piekę biszkopt i nasączam go kawą cappuccino na biszkopt masa a na wierzch biszkopty okrągłe namoczone w kawie cappuccino i polewa
Ewa z Lublina [2006-04-05 20:55:50]
ciasto jest wyśmienite.
Łukasz [2006-03-26 11:20:39]
Ciasto jest super.Polecam
Renia [2006-02-28 19:48:24]
jeżeli masa z martgaryną się zważy to jest na to rada: trzeba zagotować jeszcze trochę margaryny (np. 0,5 szklanki) i szybko wlać, natychmiast ucierać mikserem na najwyższych obrotach, gdyby operacja sie nie udała to dodać jeszcze troche zagotowanej margaryny, po jakichś kilku minutach masa się ubije i będzie gładka
natka [2005-12-28 22:23:06]
Znam ten przepis jako "Capuccino Alicji", jkao ze to ona mi go przekazala. Ciasto cieszy sie uznaniem w Tuluze, gdzie mieszkam i w Sewilli, z ktorej pochodzei moj maz. Przez jakis czas szukalam odpowiednika Serka homogenizowanego,jesli chodzi oo biszkopty tez musze improwizowac, ale udaje sie za kazdym razem. Ja zamiast galaretki uzywam MOCNEJ KAWY do nasaczania, potem poewam czekolada i dekoruje capuccino (wedle nazwy) Smacznego!!!
Ania [2005-12-12 17:52:42]
ten przepis jest super
ewelina [2005-12-08 19:42:36]
ciasto jest wspaniałe.warto go przygotować na święta.
ania [2005-11-30 03:06:30]
masa może sie ważyć od margaryny(miałam ten sam problem) ale zaczęłam używać margarynę Kasię i od tej pory kremy i masy wychodzą idealne.Pozdrawiam
Ewa [2005-10-01 11:49:53]
Ciasto ma wyborny smak jak biszkopty nasączy się w kawie - niebo w gebie:)
Ania [2005-09-23 09:20:22]
Robiłam to ciasto dwa razy i dwa razy masa się zważyła.Składniki miały tę samą temperaturę.Już nie będę próbować.Zniechęciłam się.
Grażyna [2005-09-17 19:51:30]
Dorotko czekam na nowe przepisy ciast na zimno i pozdrawiam:)
Ania [2005-09-13 08:32:51]
Lepsze jest ciasto "Torcik Capuccino bez pieczenia", który można znaleźć również w tym serwisie:) Jak go zrobiłam to nawet teściowa chciała przepis;)
Ania [2005-09-08 12:56:02]
to ciasto jest jeszcze lepsze gdy biszkopty nasączy sie w kawie i na wierzch poleje sie rozpuszczona czekoladą mleczną a nie galaretką polecam
monika [2005-09-06 23:10:39]
Szczerze mówiąc, nie wiem dlaczego masa się zważyła, ale podejrzewam, że składniki mogły mieć różną temperaturę. Dobrą radą na udane kremy i różnego rodzaju masy (w naszym przypadku masę cappuccino), jest zasada, według której wszystkie składniki wchodzące w skład kremu, czy mas powinny mieć temperaturę pokojową. Życzę powodzenia.
Dorota [2005-09-05 20:18:36]
ciasto znakomite, zważyła mi się masa, ale i tak poszło w pięć minut. Dlaczego mogła się zważyć masa?
Asia [2005-09-05 11:38:13]
Należy tutaj dodać kawę rozpuszczalną, a nie cappuccino.
Dorota [2005-09-05 08:15:28]
jestem początkującą kucharką i chciałabym się dowiedzieć czy dodać kawę rozpuszczalną czy kawę capuccino??
ania [2005-09-04 17:06:47]
Moim domownikom nie bardzo smakowały te biszkopty w tym cieście.Ale środek jest rzeczywiście przepyszny-niebo w gębie.Polecam
Ewa.26 [2005-08-31 00:30:46]
Zrobiłam ciasto przedwczoraj i już go dawno nie ma:) Pyszniejszego ciacha nie jadłam!!!
Ania [2005-08-29 09:32:15]
Ciasto jest naprawdę pyszne ;-) jeszcze tego samego dnia znikneło !! Bardzo bardzo polecam !!!
Maga [2005-08-24 17:59:48]
"Mleka w proszku" nie należy rozpuszczać, tylko dodać do masy w postaci proszku.
Dorota [2005-08-23 09:37:59]
a czy te mlko w proszku nalezy najpierw rozpuscic
ana [2005-08-19 12:10:44]
Tak, margarynę należy utrzeć mikserem na wysokich obrotach z żółtkami i cukrem, a następnie dodawać stopniowo pozostałe składniki, cały czas mieszając.
Dorota [2005-08-17 19:51:42]
Chodzi o serki "siedleckie"
kk [2005-08-17 14:53:52]
ciasto jest przepyszne goraco polecam
ewka [2005-08-13 11:59:00]
domyslam że tą mase z margaryną tzreba mikserem ucierać a później mieszać?
<<>> :P [2005-08-11 20:09:40]
ciasto jest puszniutkie- polecam wszystkim. Palce lizać.SMACZENGO
anka z tarnowa [2005-08-08 18:49:00]
proponuję je jeszcze urozmaicić, np. podzielić masę na dwie części i tylko do jednej dodać kawę i np. 2 łyżeczki kakao i układać w blaszce w następujący sposób: biszkopty nasączone w galeretce, biała masa, biszkopty nasączone w kawie (3 łyżeczki kawy rozpudzczalnej w 1 szkl. wody), ciemna masa, biszkopty nasączone w galaretce, owoce np banany pokrojone w plasetrki, nektarynki jak kto lubi i galaretka - bardzo ładnie wygląda i jest dobre
Ania [2005-08-05 13:31:43]
Dzieki pani Dorocie za podanie ilosci gram serka homogenizowanego. Postaram sie go upiec i dam znac. Pozdrowienia z Kanady, M.R.
M.R. [2005-08-02 06:05:52]
Zrobiłam to ciasto jest bardzo smaczne, a goście prosili mnie o przepis. Męża siostra przed posmakowaniem powiedziała że też już robiła CCapuccino, ale jak skosztowała to co zrobiłam według przepisu P.Doroty była zachwycona. Bardzo proszę naprawdę zrobić to ciasto a nikt nie bedzie zawiedzony.
Halina [2005-08-01 22:44:59]
Ciasto jest pyszne, palce lizać!!!! Polecam bardzo!!!
ania [2005-08-01 22:21:12]
1 opakowanie serka homogenizowanego ma 150 g
Dorota [2005-08-01 13:20:53]
Jakiej wielkosci powinny byc te serki homo? Czy byloby mozliwe dowiedziec sie ile gram ma jedno opakowanie? Bardzo chetnie zrobilabym cos z dalekej Polski ale czesto przepisy okazuja sie malo dokladne dla obcokajowcow. Pozdrowiena. M.R.
M.R. [2005-08-01 07:39:24]
Ciasto jest naprawde pyszniutkie polecam
Ania [2005-07-31 11:36:26]
Skomentuj

Autor:
Na czasie
 
Extra przepisy
 
Smaczne listy
Koperta
Aby otrzymywać smaczne przepisy i informacje na temat naszej strony wpisz swój adres email:

Smaczne listy są darmowe.
 
Najnowsze przepisy
 
Najlepsze przepisy
 
Wyszukaj na forum | Wyszukaj wg słów kluczowych | Lista przepisów | Polityka cookies | Regulamin | Reklama w serwisie | Kontakt
Dimpart 2003 - 2014
Grafika wykonana przez: artseven.pl