smaczny.pl przepisy kulinarne

Pomidory redukują stres...

Osoby znerwicowane żyjące w ciągłym stresie powinny wprowadzić do swego jadłospisu pomidory, które mają właściwości uspokajające. Ponadto są zdrowe i niskokaloryczne. Zaleca się je jeść w różnych postaciach, ale najlepiej smakują prosto z krzaka...

Cenne właściwości pomidora:

  • ma właściwości uspokajające i kojące nerwy, dzięki czemu redukuje stres;

  • redukuje ryzyko ataku serca;

  • obniża zawartość cholesterolu we krwi;

  • redukuje przemianę materii;

  • wspomaga system odpornościowy;

  • pomaga zwalczać wolne rodniki i zapobiega rozwojowi niektórych chorób nowotworowych (np. raka szyjki macicy, gruczołu krokowego i trzustki);

  • zawiera witaminę A, która działa korzystnie na nerwy wzrokowe, co jest szczególnie ważne w przypadku osób pracujących przy komputerze;

  • zawiera antyutleniacze, które przeciwdziałają powstawaniu zmarszczek i wiotczeniu skóry;

  • wyszczupla sylwetkę.

Spożywanie pomidorów wskazane jest szczególnie:

  • kobietom w ciąży, ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego i żelaza;

  • w dietach przeciwcukrzycowych, chorobach nerek i nadciśnieniu;

  • osobom dbającym o linię, bo pomidory są niskokaloryczne (zawierają tylko 22 kcal/100 g).

Pomidory spożywa się w stanie świeżym lub przetworzonym na soki, przeciery i ketchupy. Stanowią też świetny dodatek do wielu sałatek, zapiekanek, spaghetti, zup, mięs, sosów, omletów i past.

Owoce piękna i miłości...

Pomidory upiększają i odmładzają naszą skórę, gdyż zawierają w sobie antyutleniacze, które zapobiegają szybkiemu starzeniu się skóry. Dzięki nim nasza cera staje się gładsza i jędrniejsza.

Zaleca się wypić jedną szklankę soku pomidorowego dziennie. Dodatkowo dla cery tłustej zaleca się maseczki pomidorowe, które można przygotować w domu. Należy bowiem wymieszać miąższ z jednego pomidora i sok z jeden cytryny. Powstałą papkę należy nałożyć na twarz i zmyć letnią wodą po upływie około 20 minut.

Owoce pomidora zawierają m.in.:

  • witaminy: A, B1, B2, B6, C, PP, K oraz niewielkie ilości witaminy D, E i K;

  • składniki mineralne: sód, magnez, żelazo, miedź, cynk, fosfor, wapń, potas, fluor, jod, chlor, karoten, mangan i kobalt;

  • kwasy: foliowy, szczawiowy, pantotenowy i biotynę.

Pomidorowe ciekawostki:

  • początkowo przez wielu Europejczyków pomidor był uważany za roślinę trującą. Hodowano go w ogrodach jedynie w celach dekoracyjnych;

  • powszechnie uważany za warzywo z botanicznego punktu widzenia jest owocem;

  • trzy pomidory pokrywają dzienne zapotrzebowanie na witaminę A.

Polecamy podobne artykuły:
Polecamy także nasze przepisy:
Drukowanie:

Ze zdjęciami Z komentarzami
Inne informacje o artykule:
Autor:
Dorota [2007-09-28]
Ocena:
3.11/5 [głosów: 399]
Komentarze do artykułu:
Polecam również sok pomidorowy zrobiony samemu, mały przecier rozprowadzić z 1 szklanką przegotowanej ostudzonej wody /albo mineralną niegazowaną/ dodać do smaku sól i mocno roztrzepać, po chwili zrobi sie super sok pomidorowy.Wartości zawarte w soku są łatwiej przyswajalne przez organizm a przy tym możemy korzystać z niego przez cały rok.
Krysia z Tupperware Szczecin [2008-07-07 22:46:42]
prawda
juana [2007-12-07 23:25:35]
Dodaj komentarz

Autor:
Newsletter

Szukasz kulinarnych inspiracji? Zapisz się na newsletter smaczny.pl aby co kilka dni otrzymać od nas porcję ciekawych przepisów i porad.

Newsletter jest i będzie bezpłatny. Nikomu nie przekazujemy Twojego adresu email. Będzie on użyty tylko i wyłącznie do wysyłki maili ze smaczny.pl.

Dimpart 2003 - 2017. Wszystkie prawa zastrzeżone.