Dieta dla sylwetki typu gruszka

Figura typu gruszka charakteryzuje się szerokimi biodrami, masywnymi udami i jednocześnie wąskimi, smukłymi ramionami. Stosując odpowiednią dietę i ćwiczenia możliwe jest pozbycie się niechcianych kilogramów z wybranych partii ciała i zniwelowanie widocznych dysproporcji. Warto spróbować – nie tylko dla zgrabnej figury, ale także dla zdrowia.

Figura typu gruszka

Sylwetka typu gruszka występuje u wielu kobiet. Bardzo często określa się ją jako klasyczną figurę Angielek. W starożytności kobiety z taką figurą były najbardziej pożądane, ponieważ kojarzono je z płodnością. Sylwetkę typu gruszka mogą mieć zarówno szczupłe, jak i nieco bardziej pulchne panie.

Charakterystyczne cechy figury typu gruszka to:

  • szerokie biodra;
  • masywne, pełne uda;
  • płaski brzuch;
  • niewielki biust;
  • drobne ramiona.
  • Nadmiar tkanki tłuszczowej odkłada się przede wszystkim na biodrach, udach i pośladkach. Wtedy dysproporcja między obfitym dołem a szczupłą górą zwiększa się. Problemem jest także często występujący cellulit. Największą zaletą figury jest natomiast drobna i smukła górna część ciała - szczupłe ramiona i górna część pleców, pozbawiona tłuszczu.

    Jak sprawdzić typ sylwetki? Wystarczy obwód talii podzielić przez obwód bioder (mierzone w centymetrach). Wynik od 0,50 do 0,84 oznacza figurę typu gruszka.

    Zasady diety

    W diecie oprócz odpowiedniego jadłospisu ważne jest przestrzeganie pewnych zasad. I tak na przykład należy jeść mniejsze porcje posiłków częściej, tak by cały czas dostarczać organizmowi stałą dawkę energii i na bieżąco spalać przyswajane kalorie.

    Dietę należy wzbogacić o:

  • produkty bogate w wapń
  • Kobiety o figurze typu gruszka często mają problemy ze stawami, zwłaszcza biodrowymi. Dlatego tak ważne jest dostarczanie wraz z codzienną dietą produktów bogatych w wapń, który jest głównym budulcem kości. Oprócz tego wapń wspomaga odchudzanie. Każdego dnia warto sięgać po niskotłuszczowe jogurty, kefir, chude mleko. Spora dawka wapnia znajduje się również w soi i tofu;

  • produkty bogate w błonnik
  • Organizm gruszki ma tendencje do gromadzenia toksyn. Do diety warto więc włączyć produkty będące źródłem błonnika pokarmowego, który nie tylko detoksykuje, ale także przyspiesza przemianę materii i zmniejsza wchłanianie tłuszczu w przewodzie pokarmowym. Błonnika dostarczają m.in. produkty zbożowe z pełnego przemiału (otręby, brązowy ryż, gruboziarniste kasze), warzywa i owoce;

  • warzywa
  • Do każdego posiłku warto dodawać warzywa. Dostarczają one mnóstwo witamin, składników mineralnych i błonnika. Ważna jest witamina C, która uczestniczy w wytwarzaniu kolagenu odpowiadającego za prawidłową kondycję stawów i ścięgien. Warzywa szczególnie bogate w witaminę C to czerwona papryka, brokuły, kiszona kapusta, natka pietruszki, kiełki. Warzywa najlepiej jeść surowe lub gotowane na parze;

  • wodę mineralną
  • Codziennie należy wypijać 2 litry niegazowanej wody mineralnej. Woda usprawnia trawienie, usuwa z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii i pozwala oszukać głód. Najlepiej, jeśli pije się ją małymi łykami między posiłkami.

    Z diety należy natomiast wyeliminować:

  • produkty wysokoprzetworzone;
  • tłuszcze zwierzęce;
  • sól;
  • kawę i alkohol.
  • Aktywność fizyczna

    Oprócz stosowania diety ważna jest również aktywność fizyczna. By efekt odchudzania był szybciej widoczny, należy dobrać odpowiednie ćwiczenia na partie ciała, w których gromadzi się nadmiar tłuszczu i zniwelować dysproporcje między górną a dolną częścią ciała.

    Gruszka powinna skoncentrować się na ćwiczeniach, które pomogą w pozbyciu się tkanki tłuszczowej z okolic bioder i ud. Najlepszy będzie intensywny marsz, jogging lub jazda na rowerze. Na początek wystarczy 20 minut ćwiczeń. Warto także zadbać o wąskie i opadające ramiona. Wzmocnienie i optyczne poszerzenie górnej części ciała korzystnie wpłynie na proporcje między barkami a biodrami. Wskazane jest na przykład systematyczne robienie pompek oraz ćwiczenia na bicepsy i tricepsy.

    Polecamy podobne artykuły:
    Polecamy także nasze przepisy:
    Drukowanie:

    Ze zdjęciami Z komentarzami
    Inne informacje o artykule:
    Autor:
    Agnieszka [2012-08-16]
    Ocena:
    Brak głosów.
    Komentarze do artykułu:
    Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany. Twój komentarz może być pierwszy.
    Dodaj komentarz

    Autor:
    Newsletter

    Szukasz kulinarnych inspiracji? Zapisz się na newsletter smaczny.pl aby co kilka dni otrzymać od nas porcję ciekawych przepisów i porad.

    Newsletter jest i będzie bezpłatny. Nikomu nie przekazujemy Twojego adresu email. Będzie on użyty tylko i wyłącznie do wysyłki maili ze smaczny.pl.

    Progmid 2003 - 2021. Wszystkie prawa zastrzeżone.